محمدرضا بهرامن روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خانه معدن ایران به طور گسترده‌ای در این نمایشگاه حضور یافته، هم تقاضای خود را مطرح کردیم و هم طرح‌های مربوط به اکتشاف و فراوری و حتی بحث بازاریابی را ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه همواره مغفول مانده است، افزود: ما در اولین روز نمایشگاه توانستیم دانشگاه صنعتی سهند را به عنوان مخاطب در کنار خود داشته باشیم و لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه را در نشست‌های مشترک لمس کردیم.

بهرامن با بیان اینکه در روز دوم رینوتکس، پنج طرح مطالعاتی بخش معدن در این نمایشگاه ارائه شد، افزود: بخش معدن باید نگاه خود را تغییر دهد و بر اساس برنامه‌های پژوهشی و آینده‌نگری حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های فناورانه به صورت یک آرشیو در خانه معدن ایران گردآوری خواهد شد، افزود: ما از امروز تمام مسائلی که در نمایشگاه مطرح شده است را به صورت وسیع از راه‌های ارتباطی به بهره‌برداران و فعالان بخش معدن اعلام کرده‌ایم و یک تحرک خاصی در بخش معدن ایجاد شده است.

رئیس خانه معدن ایران درخصوص مسائل زیست‌محیطی پروژهای بخش معدن نیز گفت: ما معتقدیم این دو موضوع نباید بازدارنده یکدیگر باشند؛ زیرا شعار خانه معدن این است که فعالیت‌های معدنی نباید موجب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی شود و بر این اساس معتقدیم بازسازی معادن باید توسط بهره‌برداران انجام شود و به دنبال قانونی کردن این موضوع نیز هستیم.

به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.