اورجعلی علیزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برای عملیات آسفالت ریزی این راه ها یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: هم اکنون ۱۷ گروه از عوامل راهداری برای انجام عملیات آسفالت ریزی و مرمت در ۱۷ محور استان مستقر هستند.

وی اظهار داشت: برای آسفالت ریزی راه ها و فراهم کردن راه‌های مطلوب و بی خطر برای مسافران و رانندگان و رفع مشکلات رفت و آمد خودروها، تاکنون ۲۵۱ هزار تن آسفالت در جاده‌ها استفاده شده است.

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی گفت: در زمان حاضر حدود ۴ گروه در محورهای تبریز - آذرشهر- عجب شیر - بناب عملیات آسفالت ریزی را انجام می‌دهند که و حدود ۳ کیلومتر محدوده بحرانی در جاده‌ی تبریز- آذرشهر- عجب شیر وجود دارد و عملیات بازسازی و رفع این نقاط نیز در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده به اتمام می‌رسد.

علیزاده، با بیان اینکه حذف حدود ۲۷ نقطه‌ پرحادثه‌ استان امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد، ادامه داد: این عملیات تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ۷ ماه امسال تصادفات جاده ای در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ابلاغ «طرح ابرار» از شهریور امسال در راستای بهسازی وضعیت آسفالت راه‌های روستایی، یادآوری کرد: بر اساس این طرح بهسازی ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تعیین شده که از این میزان ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی مربوط به آذربایجان شرقی است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.