موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این اعتبارت برای ساخت ساختمان های اداری در شهرهای تبریز، سراب، ملکان، مرند، آبش احمد، ترکمن چای و یامچی اختصاص دارد و با این اقدام بخش بزرگی از مشکلات مربوط به کمبود فضای فیزیکی در مجموعه دادگستری استان برطرف می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در تعدادی از شهرهای فوق ساختمان اداری با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصدی به دلیل کمبود اعتبارات مالی تعطیل شده است که با بودجه فوق می توان این طرح ها را به اتمام رساند و نسبت به تملک تعدادی از ساختمان های استیجاری نیز اقدام کرد.

خلیل اللهی، موافقت برای ساخت مجتمع قضایی خانواده در تبریز را یکی از دستاوردهای مهم و برجسته سفر رییس قوه به آذربایجان شرقی برشمرد و اضافه کرد: زمینی به مساحت ۱۱ هزار و  ۵۰۰ مترمربع در شهرک ارم از سوی استانداری به دادگستری واگذار شده است که قرار است فعالیت عمرانی این مجتمع در ۳ فاز اجرا شود.

وی ادامه داد: بر این اساس فاز اول این مجتمع که می تواند بخش بزرگی از مشکلات کنونی شهرستان تبریز را حل کند، در ۵ هزار مترمربع  به زودی شروع می شود تا خدمات قضائی به شهروندان با کیفیت بهتر و به صورت مطلوب ارایه شود.

خلیل اللهی با اشاره به اینکه سفر رئیس قوه قضائیه به آذربایجان شرقی صرفا" مربوط به دادگستری نبود، دیدار با صنعت گران  و تولید کنندگان در رشته ها و صنوف مختلف، نخبگان، روحانیون، خانواده های معظم شهدا، مدیران اجرایی و قضات را از جمله برنامه های مهم این سفر بیان کرد.

وی حضور رییس قوه قضاییه در شورای اداری آذربایجان شرقی را به دلیل بیان نقطه نظرات و ارایه گزارش های تعدادی از دستگاه های اجرایی و بررسی های لازم برای رفع مشکلات مربوط را بسیار مهم خواند و گفت: بدون تردید این سفر برای استان پربار و با اهمیت بود.

خلیل اللهی با بیان اینکه ریاست قوه قضائیه دستور به کارگیری تعداد ۳۲ نفر در کادر قضایی آذربایجان شرقی نیز را صادر کرد، اظهار داشت: با این دستور بخش مهمی از مشکلات مربوط به کمبود نیروی انسانی در مجموعه قضایی استان برطرف می شود.

وی با قدردانی از حضور رسانه ها در جریان سفر ریاست قوه قضائیه به استان، یادآوری کرد: رسانه ها باید همواره در کنار تشکیلات قضایی بوده و به عنوان بازوی این مجموعه در حل و فصل مشکلات مردمی و پیگیری حقوق عامه عمل کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: هرچند بیان نقاط ضعف و انتقاد از عملکردها یکی از کارکردهای مهم و اصلی رسانه ها است، اما باید در فضای کنونی جامعه نسبت به امیدآفرینی نیز اقدام شود که این موضوع باید توسط رسانه ها با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.