غلامرضا شریفی، شنبه شب در جلسه شورای گفت‎ و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: اجرای کامل طرح جامع مالیاتی مهمترین گام برای گسترش عدالت و افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی بوده و در سایه آن اقتصاد کشور شفاف و مالیات عادلانه وصول شده و سلامت نظام اداری نیز ارتقا می‌یابد.

وی یادآوری کرد: با عملیاتی شدن این طرح به عنوان بزرگترین پروژه اقتصادی سازمان، تمامی فرآیندهای مرتبط با ثبت نام و تشکیل پرونده، ارایه اظهارنامه در منابع مالیاتی مختلف، پرداخت مالیات، خلاصه پرونده الکترونیکی، ارایه صورت معاملات فصلی، ارایه فهرست‌های حقوق و برخی خدمات دیگر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی مالیات ۳ سال قبل منتهی به سال ۹۷ را بر اساس قانون قبلی و به صورت علی الراس اخذ می کند، اظهار داشت: در مالیات مربوط به سال ۹۸ موضوع علی الراس حذف می‎ شود.

شریفی، با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: این قانون بر پایه نقد محور بوده ولی این اداره کل برای رعایت حال مودیان دریافت آن را حتی در ۱۲ تا ۱۵ قسط، تقسیط می کند.

وی گفت: مودیان مالیاتی استان از خوش حساب‎ترین مودیان کشور به شمار می روند و این اداره کل نیز همواره در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران استان بوده است.

در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشکلات مربوط به استرداد مالیات بر ارزش افزوده پس از بازگشت ارز حاصل از صادرات موضوع جز۱ بند ج تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۸ و مراتب اعتراض به ابهامات ایجاد شده در خصوص بند (ث) ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۹۴، مراتب اعتراض به اجرای بند ۳ ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم سال ۸۰ و عدم اجرای تبصره ۲ ماده ۲۷۲ قانون مالیات‎های مستقیم اصلاحی سال ۹۴ بررسی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.