حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز شنبه در دیدار مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف ، با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران احیای موقوفات است ، خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف در جامعه باید جاری شود زیرا به واسطه آن بسیاری از مشکلات مالی افراد بی بضاعت حل می شود.
امام جمعه تبریز افزود: با گسترش فرهنگ وقف در جامعه تولید ملی افزایش یافته و بیکاری و فقر از بین می رود و در نهایت بالندگی جامعه را در پی خواهد داشت.
وی در توصیه ای به واقفان گفت: افرادی که می‌خواهند وقف کنند باید چیزهایی را وقف کنند که مردم از آن بهره مند شوند به عنوان مثال در حوزه هایی مانند آبادانی، مسکن ، دانش بنیان ، درمان ، بهداشت و امثال اینها باشد .
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید امامزاده ها قطب فرهنگی هر شهری باشند، افزود: به عنوان مثال باید در یک راهپیمایی امامزاده ها محل تجمع مردم باشد که متاسفانه به علت نبود زیرساخت‌های لازم این امکان تا به حال فراهم نشده است .
حجت الاسلام شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم گفت: در هفت ماهه امسال ۲۲ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است .

در این دیدار تمبر اختصاصی موقوفه ظهیریه تبریز رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.