حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای پدافند غیرعامل استان به مناسبت هشتم آبان سالروز تاسیس پدافند غیرعامل در کشور با تاکید بر ضرورت استفاده از قوی ترین، با فهم ترین و باهوش ترین افراد در حوزه پدافند غیرعامل، افزود: اصول پدافند غیرعامل در بیشتر منابع علمی و نظامی در قالب اختفا، استتار، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، مقاوم سازی استحکامات و اعلام خبر بیان شده است که باید این اصول به صورت جدی در جامعه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه اگر موضوع پدافند غیرعامل به طور شایسته در جامعه توسعه نیابد کشور در معرض تهدیدهای خطرناک و غیرقابل جبران ناپذیری قرار می گیرد، اظهار داشت: مسئولان نهادها و دستگاه های دولتی باید در بخش های مختلف با مسئولان پدافند غیرعامل همکاری کنند تا بتوان در روزهای بحران با تهدیدها مقابله کرد.
امام جمعه تبریز گفت: حفظ بنیه دفاعی کشور، کاهش قابلیت و توان سامانه‌های شناسایی دشمن، هدف یابی و دقت هدف گیری و کاهش آسیب پذیری، خسارت و صدمه به تاسیسات، نیروی انسانی و مراکز حساس و حیاتی در برابر عملیات و تهدیدهای دشمن از اهداف پدافند غیرعامل است.
حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به اینکه سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن در هر حوزه‌ای از اصول پدافند غیرعامل است، ادامه داد: فریب و تحمیل هزینه بیشتر به دشمن، عملیات روانی علیه دشمن موجب تقویت قدرت بازدارندگی ما در برابر دشمن می شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آستانه مقاومت مردم و نیروی خودی در برابر تهاجم های دشمن از مهم ترین عوامل پدافند غیرعامل است، یادآوری کرد: باید در این مورد نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود تا بتوان از سرمایه های ملی کشور حفاظت کرد.
حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور در سایه پدافند غیرعامل ممکن است، افزود: باید در حوزه های عمرانی، زیربنایی، حمل و نقل و ارتباطات، غذا، آب، نیروی انسانی، انرژی رسانه ها، صنایع، امنیت و دفاع برنامه ریزی های صحیح انجام شود تا بتوان در مواقع بحرانی در برابر دشمنان مقاومت کرد.
محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل در استان گفت: در این استان ۷ هزار و ۹۰۰ نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند، ۳۵ نفر دوره تربیت مربی را گذرانده اند و ۱۱۸ دستگاه دولتی نیز در این زمینه سطح بندی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.