علی جهانگیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۹۳۱ طرح، ایده و محصول فناورانه برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام شده است که نسبت به کل طرح‌های ثبت‌نام شده دوره قبل، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر فناوران، مبتکران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان و کشور از این نمایشگاه، گفت: از مجموع طرح‌های ثبت‌نام شده در این دوره از نمایشگاه، ۱۵۹۷ طرح مربوط به استان آذربایجان شرقی است و استان‌های اصفهان، تهران به ترتیب با ۶۲ و ۵۲ طرح بیشترین آمار ثبت‌نام در این نمایشگاه را دارند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در ۱۸ زون تخصصی برگزار می‌شود، گفت: بیشترین طرح‌ها در زون‌های الکترونیک، آب و ارتباطات به ترتیب با ۳۲۶، ۱۶۲ و ۱۱۱ طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

جهانگیری اضافه کرد: طرح‌های ثبت‌نام شده در این دوره از نمایشگاه، شامل ۹۵۲ ایده فناورانه، ۸۸۱ طرح توسعه و تجاری‌سازی و ۹۸ محصول دانش‌بنیان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری ۱۵ رویداد جنبی همزمان با این نمایشگاه خبر داد و گفت: بخش ویژه نیازهای فناورانه و محصولات ساخت داخل، زون تخصصی فناوری‌های معدن و سومین دوره میز صنعت خودرو از جمله بخش‌های جدید این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره‌های گذشته است.

وی با اشاره به مشارکت فعال دستگاه‌های ملی نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و خانه معدن ایران در این دوره از نمایشگاه، گفت: پنل‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف فناوری با همکاری این دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه فناوران، مبتکران و شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۵ آبان برای ثبت‌نام در این نمایشگاه مهلت دارند، افزود: رینوتکس هفتم از ۱۳ تا ۱۷ آبان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برپا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.