حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی و گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: در آن روز آمریکا مرکز اطلاعاتی و جاسوسی خود را در آسیا از دست داد.

وی یادآوری کرد: ۱۳ آبان روز بزرگ و حساسی در تاریخ انقلاب اسلامی است که در آن، سه حادثه بزرگ اتفاق افتاده که شامل تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه - کشتار دانش‌آموزان روبروی دانشگاه تهران و دیگری تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام بود که حضرت امام خمینی از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

امام جمعه تبریز افزود: این روز تاریخی، امسال و در شرایط کنونی اهمیت مضاعفی یافته است و امیدواریم در ۱۳آبان امسال، خروش مردم انقلابی و دانش آموزان بر علیه استکبار جهانی تکرار شده و فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر استان آذربایجان شرقی و ایران بلند شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به توطئه های دشمنان و تحرکات آمریکا گفت: اگر امروز تهدیدات دشمنان به مرحله عمل نمی رسد به دلیل عدم توانایی آنها در برابر اقتدار ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: دشمن به خاطر تدابیر رهبری و اقتدار نیروهای مسلح توانایی رویارویی با ملت ایران را ندارد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهید محراب گفت: در آذربایجان به برکت وجود شهید قاضی طباطبایی شعله های انقلاب اسلامی شعله ور شد و حتی بیت ایشان مامن و پایگاه مردم بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نقش شهید آیت الله قاضی طباطبایی در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب و هدایت مردم آذربایجان نقشی بی بدیل بود.

حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم در ابتدای جلسه گفت: مراسم سالروز شهادت آیت الله شهید قاضی طباطبایی دوازدهم آبان از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح در مسجد مقبره تبریز و تجمع ۱۳ آبان تبریز نیز امسال در سنگفرش ارک برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.