سعید امامی در گفت و گو با ایرنا، به نقش خیرخواهانه انجمن حمایت از زندانیان در جهت رفع مشکلات زندانیان و کاستن از آلام خانواده های آنها اشاره کرد و افزود: این انجمن با فراهم کردن زمینه های اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان، ایجاد واحدهای تولیدی و مساعدت از طریق تفاهم نامه با ادارات فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی و کاستن از مشکلات آنها از آسیب های جدی اجتماعی و خانوادگی از قبیل طلاق و سایر معضلات اجتماعی پیشگیری کرده است.

وی با اشاره به سیاست های زندان زدایی و حبس زدایی که از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاستهای کلان مسئولان قوه قضائیه است، گفت: تلاش شده تا از جزای زندان به عنوان آخرین راه استفاده شود.

امامی بر استفاده از قانون مجازات اسلامی و مجازات های جایگزین حبس در راستای سیاست های زندان زدایی و حبس زدایی تاکید کرد و افزود: با کمک خیرین و حاکمیت در حوزه جرایم مالی سعی می شود هیچ محکوم جرایم مالی غیر از کلاهبرداری در زندان نماند.

دادستان میانه با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی که در کمین خانواده های زندانیان هست بر اهمیت نقش حمایتی دولت، مشارکت مردم و خیرین از زندانیان و خانواده های آنها در پیشگیری و یا کاهش چشمگیر این آسیبها تاکیدکرد و گفت: تکریم خانواده های نیازمند زندانیان با بررسی وضعیت کامل خانواده ها و نیازهای متنوع آنها در ابعاد آموزشی، شغلی و تحصیلی و ارتقای سطح زندگی آنها یکی از اصول مهم انجمن حمایت از زندانیان است.

امامی اضافه کرد: همه ما در مقابل خانواده های زندانیان مسئول هستیم و باید با برنامه ریزی درست و منطقی و به صورت هدفمند از آنها در مقابل هجوم آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی محافظت کنیم.

دادستان میانه با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان میانه یکی از انجمنهای برتر در کشور طی چند سال متوالی است، افزود: این انجمن با ارائه خدمات بهینه به زندانیان و خانواده های آنها به این برتری دست یافته است.

 امامی برنامه ریزی برای رسیدن به اقتصاد پایدار و درآمد مستمر در راستای کمک به خانواده های زندانیان با توجه به نبود ردیف خاصی در بودجه برای این امر را از دیگر موارد مهم و مورد توجه انجمن عنوان کرد و گفت: در همین راستا انجمن با سرمایه گذاری در حوزه گاوداری و خرید ۱۷ راس گاو گوشتی به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، تکمیل زمین ۲۰۴ متری انجمن واقع در شهرک اندیشه در چهار طبقه و یک واحد تجاری، تکمیل پروژه ساختمان عدالت (شامل واحدهای تجاری، سوئیت، کافی شاپ) به درآمدزایی اقدام کرده است.

وی در ادامه برگزاری کارگاههای آموزشی حول محور ارتقای مهارتهای اخلاقی و زندگی ویژه خانواده زندانیان در راستای استحکام کانون خانواده در زمان حبس سرپرست خانوار، آگاه سازی خانواده ها از تبعات آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، بیکاری، آسیبهای شبکه های مجازی، فساد اخلاقی، بی بندوباری فرهنگی، کنترل خشم، استرس و نحوه پیشگیری از آنها را از عملکردهای انجمن و سبب فرهنگ سازی خواند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.