حامد نجفی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان شرقی افزود: تاسیس کمپ بین المللی توجیه علمی داشته و به منظور تبدیل شهر ورزقان به قطب گردشگری کشور انجام خواهد شد.

وی گفت: در این خصوص زمینی به مساحت ۷۳ هزار هکتار خریداری شده است و در این کمپ یک سالن ورزشی ۳ هزار نفری و ۲ زمین چمن، یک هتل و مرکز ماساژ و فیزیوتراپی، سالن کاراته و کشتی به صورت مجزا و همچنین ساختمان اداری باشگاه ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه باشگاه مس سونگون بعد از زلزله ورزقان به شهر تبریز انتقال یافته بود، گفت: از سال ۹۵ با تصمیم مدیران باشگاه دوباره به شهر ورزقان منتقل شد.

نجفی اعلام کرد: با تاسیس آکادمی ورزشی باشگاه توانستیم همراهی مردم با باشگاه را بیشتر از قبل کرده و در پنج رشته ورزشی فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ نفر نوآموز در رشته کاراته داریم، گفت: ۲ تیم فوتسال از کادر فنی و بازیکنان کاملاً بومی ایجاد شده است که یکی در رده سنی امید دسته یک و دیگری در رده سنی بزرگسالان دسته ۲ مشغول هستند.

مدیرعامل باشگاه مس سونگون اضافه کرد: باشگاه در رشته ورشی کشتی نیز فعالیت آکادمی دارد و در رشته دو و میدانی هم در سال جاری با تشکیل تیمی از نفرات بومی و چند نفر از شهر تبریز توانستیم با حضور تیم های قدری که سابقه طولانی در لیگ برتر این رشته داشتند مقام سوم کشوری را کسب کنیم.

وی پنجمین فعالیت ورزشی باشگاه مس را رشته وزنه برداری معرفی کرد و گفت: سعی داریم که در روزهای آتی با حضور مربیان مجرب در تمامی مدارس شهر ورزقان و خاروانا با انجام تست از علاقمندان و استعدادهای رشته وزنه برداری ثبت نام کنند.

نجفی یادآوری کرد: در باشگاه مس سونگون تیم استعدادیابی فعالیت دارد و با سفر به روستاهای اطراف شهر ورزقان نفرات با استعدادی که بدلیل نبود امکانات مالی نمی توانند در رشته های ورزشی مشغول به کار شوند شناسایی و معرفی می کند تا این نفرات از حمایت های باشگاه در امر ورزش بهره مند شوند.

وی به فعالیت های معاونت فرهنگی باشگاه مس سونگون اشاره کرد و گفت: در برنامه های فرهنگی باشگاه از قبیل آموزش قرآن، قرائت، حفظ، ترتیل، تواشیح ۴۵۰ نفر قرآن آموز داریم که به کمک اساتید بین المللی در حال فراگیری هستند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون اظهارکرد: گذر زمان و انجام فعالیت های متنوع باشگاه در حوزه های فرهنگی و ورزشی باعث شده تا همراهی مردم ورزقان با فعالیت های باشگاه هر روز بیشتر از گذشته شود و این همراهی به حدی بوده که در بازی های تیم فوتسال مس در تبریز حدود ۶ اتوبوس از هوادارن ورزقانی تیم را همراهی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با کمک این هواداران در اصفهان بازی باخته را با پیروزی عوض کردیم و برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتسال شدیم.

عوامل ناکامی تیم مس سونگون در مسابقات قهرمانی آسیا چه بود؟

وی با بیان اینکه تیم فوتسال مس سونگون قبل از حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا با یک سری عوامل از قبیل مصدومیت بازیکنانی مثل مسلم اولاد قبادی و توحید لطفی مواجه بود و یک روز مانده به حضور تیم در این مسابقات این بازیکن را از دست دادیم خاطرنشان کرد: در بازی دوم و قبل از رویارویی با تیم ژاپن در مرحله گروهی مسابقات سعید تقی زاده با شکستگی پا مواجه شد که به این ترتیب تیم از همراهی سه بازیکن کلیدی خود در این رقابت حساس محروم شد.

مدیر عامل باشگاه مس سونگون افزود: با این وجود با تلاش بازیکنان خود را به مرحله فینال مسابقات رساندیم اما با مدیریت اشتباه کادر فنی نتوانستیم افتخاری دیگر برای مردم آذربایجان و بخصوص ورزقان کسب کنیم.

نجفی اظهارکرد: پس از برگشت از این مسابقات تصمیم به ایجاد یک شوک اساسی در تیم گرفته شد که برکناری سرمربی و کادرفنی تیم خروجی این شوک به حساب می آمد.

وی  با اشاره به اینکه تیم فوتسال مس سونگون با داشتن هشت ملی پوش باید از سرمربی و کادر فنی سطح بالایی برخوردار باشد، گفت: با حمایت های سعید محمدی مدیرعامل شرکت مس ایران که از باشگاه مس داشتند توانستیم از بین ۶ گزینه ای که برای سرمربی گری تیم مس انتخاب شده بودند علیرضا افضل را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کنیم که وی با تعامل به بازیکنان تیم و درک شرایط تیمی که تازه از باخت فینال مسابقات آسیایی برگشته بود تلاش کرد و تا کنون نتایج قابل قبولی گرفته است.

در خصوص تعویض نتیجه بازی برده با تساوی ۲ بر ۲ مس مقابل تیم فوتسال سوهان قم در تبریز و شکست شکست پر گل ۷ بر ۴ تیم در مصاف با آذرخش بندر عباس چه عواملی تاثیر گذار بودند؟

وی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در بازی مس با تیم سوهان قم که یک بازی عقب افتاده از هفته نهم لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور به حساب می آمد تا دقایق پایانی بازی ما با نتیجه ۲ بر صفر پیش بودیم که به دلیل سهل گرفتن بازی و مغرور شدن بازیکنان به توانایی های خود همچنین تعویض اشتباه سرمربی این بازی را با نتیجه ۲ بر ۲ تمام کردیم.

نجفی خاطرنشان کرد: قبل از بازی با تیم آذرخش بندرعباس بعضی حواشی در اطراف تیم ایجاد و موجب شد تا قهرمانی نیم فصل اول را از دست بدهیم.

وی با اشاره به جو سالن ورزشی و شرایط آب و هوایی شهر بندر عباس و عواملی که باعث درگیری در حین بازی دو تیم شد، افزود: متاسفانه یکی از رسانه های محلی بندرعباس در جایگاه ویژه با نصب سه پایه دوربین فیلم برداری خود درست جلوی دید ما باعث تنش در جایگاه شد .

نجفی در پایان از راه اندازی کلوپ ورزشی در شهر ورزقان و خاروانا خبر داد و گفت: برای هدف دار کردن و سمت و سو دادن به علاقه مندی جوانان در امر ورزش هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان سرمایه گذاری کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.