عباس پورحسن روز دوشنبه در دیدار با  پدر شهید «محمدرضا معمارکوچه باغ» عضو هیات‌ امنای گلزار شهدای تبریز با بیان اینکه گلزارهای مطهر شهدا، مکانی فرهنگی برای تجدیدعهد و پیمان نسل چهارم انقلاب با شهدا و ایثارگران است؛ اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم عملکردی گلزار شهدا اهمیت و تأثیر تاریخی آن است و مزار شهید می‌تواند به‌عنوان اسناد تاریخی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: کهولت سن والدین شهدا و اشتیاق این بزرگواران برای دیدار فرزندانشان مسقف‌سازی و مناسب‌سازی مزارهای شهدا را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

پورحسن با بیان بر اینکه عملیات ساماندهی گلزار شهدای شنب غازان تبریز مشتمل بر ۴۸ مزار، از سال ۱۳۹۷ آغازشده است، افزود: با همکاری شهرداری منطقه ۶ تبریز تاکنون اجرای مسقف‌سازی به اتمام رسیده و کف‌سازی در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به پروژه مناسب‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با یک هزار و ۴۴۸ مزار مطهر شهید افزود: ساماندهی این گلزار از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و پروژه با روند مطلوبی در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد شهید استان بابیان اینکه روند مناسب‌سازی گلزارهای روستاهای بنه کهل بستان‌آباد، زوارق، شورگل، دوش، خانبراق قدیم و روشت کوچک بناب با دارا بودن ۲۲ مزار مطهر شهید به پایان رسیده است، افزود: ساماندهی گلزارهای شهدای گلین قیه و دیزج یکان مرند، آبش احمد، بستان‌آباد مشتمل بر ۳۱ مزار نیز در حال انجام است.

وی گفت: اهمیت و کارکرد فرهنگی معنوی گلزار شهدا در هر منطقه و توانایی بی‌نظیر در جذب جوانان و مأنوس‌کردن ایشان با شهدا و فرهنگ شهادت مقوله‌ای انکارناپذیر است.

به گزارش ایرنا، مردم آذربایجان شرقی با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۷ شهید، ۲۳ هزار جانباز، ۲ هزار آزاده و ۳۵ هزار ایثارگر نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.