امین امینیان روز یک‌شنبه در جلسه کنترل سگ های ولگرد در این شهرستان اظهار داشت: مردم در این زمینه نارضایتی های دارند و دستگاه های ذیربط مکلف به مقابله با این پدیده هستند.

وی همچنین از جولان سگ های ولگرد در خیابان های این شهر ابراز گلایه کرد و گفت: مردم نیز از دست سگ های ولگرد آرامش ندارند و دستگاه های متولی باید بیشتر احساس مسوولیت کنند.
امینیان با انتقاد از کم کاری دستگاه های متولی و عضو کمیته کنترل جمعیت سگ های ولگرد شهرستان گفت: متاسفانه به رغم تشکیل جلسات منظم و وجود دستورالعمل و شیوه نامه اجرائی مشخصی که وظیفه هر یک از دستگاه های عضو را مشخص کرده نه تنها شاهد کاهش در جمعیت سگ های ولگرد نبوده ایم بلکه تعدادشان روز به روز بیشتر و بیشتر می شود.

فرماندار هشترود افزود: برابر دستورالعمل شهرداری ها مکلف به کنترل جمعیت سگ ها هستند که لازم است در مرحله اول اقدامات پیشگرانه از جمله جمع آوری سریع و مناسب زباله ها را انجام داده و از تجمع سگ ها در داخل شهر ممانعت کنند.

امینیان گفت: جهاد کشاورزی بای با همکاری بخشداری ها و دهیاری ها، دوره های توجیهی برای روستائیان برگزار کند تا روستاییان از رهاسازی سگ ها در اطراف شهرها خودداری کنند.

وی از عملکرد شهرداری در مقابله با سگ های ولگرد و عقیم سازی و در شرایط خاص معدوم سازی آنها انتقاد کرد و افزود: شهرداری هیچگونه اقدام مشخصی در این زمینه نداشته و حتی آمار و اطلاعات دقیقی از جمعیت این سگ ها در دست نیست.
وی گفت: لازم است کانون های تجمع سگ ها شناسایی و پیمانکار متخصص در این زمینه تعیین شود تا نسبت به جمع آوری این سگ ها با حضور اعضا و نمایندگان کمیته کنترل جمعیت سگ های ولگرد اقدام کند تا با تایید سازمان محیط زیست این سگ ها به محل های نگهداری مناسب در سطح استان انتقال داده شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.