حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حضور میلیونی زائران ایرانی در زیارت اربعین، خاطرنشان کرد: علاوه این حضور میلیونی استقرار سه میلیون موکب خدمات رسان از کشورمان در مسیر راهپیمایی اربعین گویای تعامل روز افزون دو دولت و ملت ایران و عراق است.
خطیب نماز جمعه تبریز الگوی گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی را یکی دیگر از عوامل شکل گیری راهپیمائی اربعین برشمرد و اظهار کرد: حضور در صحنه و ابراز آمادگی برای مبارزه با استکبار نشان می دهد مسلمانان فهمیده اند که ظرفیت و توانایی های بی نظیری دارند و می توانند شرایط بد و مصیبت بار را هم تغییر دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مهدی باوری و مهدی یاوری را از دیگر عوامل شکل گیری راهپیمائی اربعین دانست و ادامه داد: اظهار اشتیاق و نیاز به ظهور آخرین منجی عالم بشریت نشانه این آموزه هست و نهضت انتظار پیوست فرهنگی مراسم اربعین حسینی است و تمدن جهانی حضرت مهدی یکی از اهداف برپایی مراسم اربعین به شمار می رود.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به ثمرات و برکات راهپیمائی اربعین گفت: عظمت، قدرت و اتحاد مسلمانان در این حرکت به رخ دنیا کشیده می شود که در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد کرده است و ان شاءالله با تدوام آن تا ظهور مهدی موعود نتیجه نهایی آن را شاهد خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت سیاسی و الهی است، حاطرنشان کرد: جریان هایی در تلاش هستند سیاست را از نهضت عاشورا بگیرند و مهمترین آسیب این راهپیمایی سکولار معرفی کردن آن است.
وی تفکر سکولاری را حذف محتوای انقلابی و جلوگیری از انتقال پیام عاشورا به دیگر نسل ها عنوان کرد و گفت: نقش نخبگان فکری و فرهنگی و علما برای مصون نگاه داشتن اربعین از هرگونه آسیب بسیار مهم و برجسته است.
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه اقدام مبتکرانه فرزندان ملت ایران در دستگیری سر شبکه جنگ روانی دشمن و کانال تلگرامی آمد نیوز را ستود و از طرف مردم آذربایجان این حرکت هوشمندانه را به ملت قهرمان کشورمان، رهبر معظم انقلاب و پاسداران گمنام سپاه تبریک گفت.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم حمله به نفتکش ایران را در هفته گذشته نشانه ای دیگر از درماندگی استکبار دانست و بیان کرد: در یک نگاه راهبردی این حمله قطعه ای از پازل حوادث نظامی و سیاسی تدارک دیده شده برای ایران و دیگر کشورها و گروه های مقاومت با هدف افزایش تنش در منطقه است.
امام جمعه تبریز اشاره ای هم به دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی کرد و افزود: پایان درست جنگ یمن تاثیرات مثبتی در منطقه خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده ای که به مجلس می رود باید تزکیه نفس داشته باشد و مردم باید به افراد سالم و صالح رای بدهند.
خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از دیدگاه حضرت امام راحل (ره) رعایت عدالت از دیگر مشخصه های نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است و اگر وکلای ملت عادل نباشند نمی توانند از حقوق ملت و مملکت دفاع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.