حمید شکری عصر روز پنج‌شنبه در بازدید از این معدن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ محدوده معدنی در این روستا هر کدام به وسعت ۲ کیلومترمربع در سال ۹۵ ثبت و طرح مطالعه آن در همان سال آغاز و در اوایل سال ۹۷ پروانه اکتشاف آنها صادر شده است.
وی افزود: عملیات اجرایی این معدن از ابتدای امسال آغاز و برای ۵ هکتار در یک محدوده و ۱۸ هکتار برای محدوده دیگر از منابع طبیعی مجوز گرفته شده است.
وی گفت: مشابه گرانیت موجود در این معدن در کشور فقط در استان یزد یافت می شود که آن هم با توجه به ذخیره قابل استحصال مدت ۱۵ سال است که در بازار موجود نیست.
شکری اضافه کرد: پیش بینی می شود بالای ۵ میلیون تن ذخیره گرانیت قرمز در این معدن موجود باشد که پس از بهره برداری برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال زایی به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ نفر در عملیات اکتشاف این معدن مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر یک میلیارد تومان برای اکتشاف و مطالعه این معدن هزینه شده است و پیش بینی می شود تا اتمام کامل اکتشاف بیش از یک میلیارد تومان اعتبار دیگر هزینه شود.
وی افزود: گرانیت به دست آمده از این معدن برای مصرف داخل و صادارات به خارج از کشور به دلیل کیفیت مطلوب و بالا می تواند گام مهمی در توسعه معادن در شهرستان باشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون از مجموع ۴۴ معدن موجود در این شهرستان، ۲۷ معدن مشغول فعالیت های استخراج و تولید هستند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.