رضا حجتی روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح المپیاد جام خوشه چین در مراغه اظهار داشت: تا پایان سال ۹۷، ۳ هزار خانه ورزش روستایی در کشور تجهیز و ایجاد شده بود و امسال برنامه داریم ۳ هزار واحد دیگر به این آمار اضافه شود.
وی گفت: دهیاران روستاها اگر ۵۰ متر مربع خانه ورزش در اختیار اداره ورزش قرار دهند با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیون تومان این خانه ها تجهیز خواهد شد.
حجتی یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان، تجهیز خانه‌های ورزش در نقاط روستایی کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: اعتبار تجهیز هر یک از خانه‌ های ورزش روستایی سال گذشته پنج میلیون تومان بود که امسال به ۱۰ میلیون تومان برای کمک به مناطق کمتر برخوردار افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین اعتبار در نظر گرفته شده برای سال جاری در حوزه ورزش روستایی ۳۰ میلیارد تومان است
وی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای غیررسمی سرانه ورزشی در هر روستا حدود ۲۰ سانتی‌متر مربع است که این میزان با مناطق شهری فاصله زیادی دارد و باید در این موضوع بخش‌های دولتی و خصوصی وارد عرصه شده تا این مشکل حل شود.
حجتی با بیان اینکه بازآفرینی فرهنگی و احیای بازی‌های بومی و محلی تاثیر زیادی در زمینه ورزش روستاها دارد گفت: امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ رویداد ورزشی در سطح شهرستانی و استانی برنامه ریزی شده و برای آن پنج میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده‌ایم.

وی به برگزاری المپیاد خوشه چین در مراغه اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی، هویت بخشی به روستاها و تشویق روستائیان به ورزش کردن از اهداف این المپیاد است.

وی تعداد ورزشکار ساماندهی شده در روستاها را ۵۰۰ هزار ورزشکار ذکر کرد و افزود: در تلاشیم با برگزاری المپیاد جام «خوشه‌چین» این آمار را افزایش دهیم.

حجتی گفت: دور نهایی المپیاد خوشه چین با شناخت و حضور برترین های المپیادهای استانی در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.
وی افزود: در رقابت های جام خوشه چین که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شرکت کرده اند که در تلاش در سال آینده ۲۰ درصد جمعیت روستایی کشور را وارد این رقابت ها کنیم.
 


مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: حمایت مجموعه مدیریت شهرستان و به خصوص فرمانداری از ورزش مراغه و همچنین نخستین المپیاد ورزشی جام خوشه‌چین در آذربایجان‌شرقی به میزبانی این شهرستان بی نظیر و مثال زدنی است.
ایوب بهتاج افزود: جام خوشه چین موجب توسعه ورزش همگانی در روستاها خواهد شد.
وی گفت: در این المپیاد بیش از یکهزار و ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور در دو بخش بانوان و آقایان با هم در ۶ رشته شامل فوتسال، والیبال چهار نفره، طناب کشی، دوومیدانی، چوب کشی و هفت سنگ در سالن های ورزشی این شهرستان رقابت می کنند.
وی اضافه کرد: تجهیز خانه های روستایی استان از مهمترین خواسته های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برای معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های ورزشی مناطق روستایی است.
بهتاج گفت: در رقابت های خوشه چین از روستاهای ۲۱شهرستان آذربایجان شرقی ورزشکاران حضور دارند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این مراسم گفت: بهبود و توسعه ورزش شهرستان در سال های اخیر چشمگیر و قابل قبول بوده است و امیدواریم در سال های آینده در عرصه های قهرمانی و همگانی ورزش از بهترین های کشور باشیم.
حمید شکری افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ رویداد ورزشی در سطح ملی و استانی به میزبانی این شهرستان برگزار شده است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مناطق روستایی دارد و برگزاری المپیاد خوشه چین در حوزه ورزش روستایی یکی از برنامه های اساسی در توجه به مناطق روستایی و عشایری است.
وی اضافه کرد: تجهیز ۵ خانه ورزش روستایی تا پایان امسال از اصلی ترین خواسته های روستائیان ورزش دوست مراغه است.
به گزارش ایرنا، ۹ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۸۸ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.