به گزارش ایرنا، مهران فرجی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای مرند، ضمن اشاره به سابقه تئاتر در جهان خاطرنشان کرد: تئاتر با وجود قدمت بسیار، از جمله هنرهای مدرن و اجتماعی است که دارای جایگاه ویژه بوده و با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.
وی با بیان اینکه تئاتر در ادبیات فاخر شهرستان مرند نیز مشاهده می شود، افزود: جشنواره منطقه ای تئاتر در راستای معرفی فرهنگ و تمدن شهرستان، از روز ۸ تا ۱۰ آبان به مدت ۳ روز در مرند برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند گفت: گروه های نمایشی از شهرستان های مرند، جلفا و شبستر در این جشنواره حضور دارند که بعد از اعلام فراخوان متون مربوطه، ۲۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال و ۱۱ اثر به جشنواره راه یافته است.
وی در ادامه به نقش تئاتر در رونق شهر اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره های تئاتر، موجب پویایی شهر و به تبع آن، جذب سرمایه گذار و نیز درآمدهای جنبی به شهرستان می شود.
فرجی ابراز امیدواری کرد: با همکاری کلیه نهادها و ادارات مرتبط، جشنواره منطقه ای به نحو احسن در مرند برگزار شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مرند نیز تئاتر را زبان گویای قابل فهم برای مردم دانست و گفت: سابقه صد ساله تئاتر در شهرستان، نشان از رشد فرهنگ و تمدن مرند است.
فرامرز آخوندی اعلام کرد: با توجه به اینکه برگزاری جشنواره تئاتر، برای کل مجموعه شهرستان مفید است، سعی خواهیم کرد در حد توان به برگزاری بهتر آن کمک کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.