حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در دیدار مدیران برتر آموزش و پرورش در طرح مدرسه انقلاب انجمن اسلامی دانش آموزی در تبریز خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یک نهاد انسان ساز در گام دوم انقلاب؛ علاوه بر تغییر در رویکرد تک بعدی آموزش به رویکرد آموزش و پرورش، باید به نواوری در محتوای برنامه های فرهنگی توجه کند.
وی با بیان اینکه استکبار در حوزه فرهنگی و تربیت با جامعه ایرانی در جدال است، گفت: انقلاب اسلامی ایران،  انقلابی فرهنگی بود و امروز بیشترین تهدیدات علیه آن فرهنگی است اما این تهدیدات را با برخورد چکشی و سخت نمی توان پاسخ گفت بلکه باید خاکریزی های اعتقادی را با گسترش فعالیت های فرهنگی محافظت کرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به برخی ناهنجاری های اجتماعی بوجود آمده، بی بندو باری های جامعه را نتیجه جنگ نرم دشمن دانست و گفت: اگر نگاهی دقیق به اتفاقات خیابان های خاص شهر داشته باشیم متوجه می شویم که برخی ها با هدایت دشمن ماموریت دارند جوانان را به سمت مدگرایی سوق دهند و مد روز را با رفت و آمدهای مکرر در خیابان ترویج دهند.
وی ترویج مدگرایی را مصداق بارز تهدیدات فرهنگی برشمرد و افزود: نباید به بهانه کمبود منابع مالی برنامه های فرهنگی را تعطیل کرد بلکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید محتوای نوآورانه تولید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم وظیفه آموزش و پرورش را در راستای فعالیت های فرهنگی سنگین دانست و گفت: تاثیری که یک معلم در شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارد شاید بیشتر از والدین آن کودک باشد از این رو اولیا و مربیان مدارس با سختی و حساسیت بیشتر، می توانند در هدایت علم آموزان خود نقشی موثر و ارزشمند ایفا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در قرآن کریم در ۴ بخش به تعلیم و تربیت اشاره شده است، گفت : در این کتاب الهی سه مرتبه تربیت به تعلیم مقدم شمرده شده و تنها در در یک مورد آن تعلیم بر تربیت ارجحیت داده داشته است.
امام جمعه تبریز در همین باره تاکید کرد: تا تعلیم نباشد تربیتی در کار نیست و هدف اصلی تربیت است اما برای رسیدن به آن نیازمند تعلیم هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با استناد به آیات قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت، کار آموزگاران را بسیار مهم دانست و گفت : همان طوریکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند ارتقای تحصیلی دانش آموزان باید اولویت خانواده ها و اولیا و مربیان مدارس باشد اما این به آن معنی نیست که دانش آموزان را از مسائل روز جامعه بیگانه نگه داریم.
وی اظهارکرد : مدارس و دانش آموزان باید با بالاترین سطح آگاهی سیاسی و بصیرتی در میدان عمل حضور داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.