به گزارش ایرنا، امین امینیان روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در این شهرستان افزود: برای اولین بار در آذربایجان شرقی، مشاوره های قبل از ازدواج به مدت ۶ ساعت شامل مشاوره حقوقی،  روان شناختی و احکام و اخلاق برای زوجین برگزار می شود.

وی گفت: ۹۰ دقیقه از این ۶ ساعت مشاوره بهداشتی، ۴۵ دقیقه مشاوره حقوقی، ۹۰ دقیقه مشاوره روان شناختی و ۹۰ دقیقه نیز مشاوره احکام و اخلاق است.
امینیان همچنین خواستار تقویت امید به زندگی در جوانان شد و افزود: در این راستا توجه به کلاس های کارآفرینی و دانش های فن آوری باید در اولویت باشد.  
وی با بیان اینکه در بسیاری از اوقات برنامه هایی که به منظور ساماندهی امور جوان تدوین و تنظیم می شود متناسب با مقتضیات روز نیست گفت: این مسئله ریشه در ناآگاهی برنامه ریزان از مسائل و مشکلات جوانان و عدم شناخت درست مدیران از تغییرات در جهان امروز دارد.
وی افزود: اینکه در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان دستگاه ها به ارائه گزارش عملکرد ذاتی خود می پردازند نشان می دهد همچنان با فلسفه تشکیل جلسات که ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی پیرامون راه های برون رفت از مشکلات (اشتغال، ازدواج، اوقات فراغت و  غیره) جوانان است بیگانه هستند.
امینیان گفت: مادامی که فاصله بین مسوولان و جوانان برداشته نشود قادر به حل مشکلات موجود در این حوزه نخواهیم بود و این فاصله پر کردنی نیست مگر با پیشگام شدن برای گفت و گو با خود آنان و دعوت از آنان به منظور حضوری فعال و مشارکت جویانه جهت حل مشکلات.
فرماندار هشترود با بیان اینکه امروز مشکل عمده و اصلی ما در امور مربوط به جوانان مسئله اشتغال است گفت: در سال های گذشته عمده اشتغال به ترتیب در بخش صنعت، کشاورزی و سپس امور خدماتی بوده اما امروز نیازمند ایجاد تغییر در این مقوله به سمت گردشگری، مشاغل خدماتی و دانش های جدید (استارت آپ ها و فناوری های نو ) هستیم.

امینیان همچنین از اداره ورزش و جوانان خواست تا نسبت به راه‌اندازی سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها در حوزه امور مربوط به جواناناقدام کرده و تحلیل آماری دقیقی از وضعیت اشتغال، ازدواج و تحصیل جوانان ارائه کند.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۷۴۸۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.