به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی امیری راد در مراسم گرامیداشت روز روستا و عشایر دررجمع دهیاران وراعضای شوراهای اسلامی شهرستان خداآفرین توسعه راههای ارتباطی و زیرساختهای ضروری دانست و افزود: ایجاد ارزش افزوده در تولیدات کشاورزی با وجود آب و خاک مساعد در این شهرستان باید جزو برنامه های اصلی دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداآفرین بیشترین جمعیت روستایی و عشایری استان آذربایجان شرقی را دارد، این امر را با اهمیت عنوان کرد که باید مورد توجه شوراها و دهیاران قرار بگیرید.

فرماندار خداآفرین گفت: یکی از راههای توسعه اشتغال و افزایش درآمد در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده و استفاده بهینه از منابع و امکانات محلی در راستای توسعه روستایی است.

امیری راد همچنین تبیین و توجیه سیاستهای عمومی دولت در روستاها را از جمله وظایف قانونی شوراها نام برد و افزود: دهیار بعنوان منتخب شورا و دارای جایگاه حقوقی باید در راستای اهداف سیاستهای کلان دولت حرکت کند.

فرماندار خداآفرین با اشاره به فصل الخطاب بودن قانون در همه امور گفت : دعوت از مردم برای اجرای قانون وظیفه شوراها ودهیاران است.

 امیری راد دهیاران و شوراها را خادمان توسعه روستایی معرفی کرد و گفت: شوراها و دهیاران باید با تمکین به وظایف قانونی خود و جلب مشارکت مردمی از افراط و تفریط در رفتار خود پرهیز کرده و درصدد حل مشکلات روستاها باشند.

فرماندار خداآفرین در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات امسال به لحاظ اعمال فشارها و تحریمهای اقتصادی حساسیت بالایی دارد و ارتباط مردم با حاکمیت درپای صندوق های رای به دنیا نشان داده می شود.

وی انتخابات پرشور و حضور حداکثری را لازمه توسعه کشور و ثبیت نظام عنوان کرد و افزود: تلاش برای افزایش مشارکت عمومی و حفظ شورر و نشاط اجتماعی از مصداق های حرکت در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار خداآفرین هشدار داد :هیچ دهیاری نباید از جایگاه حقوقی خود تخطی کرده و از امکانات دولتی در له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی استفاده کند.

۳۰۷۱/۷۴۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.