مرتضی آبدار روز یکشنبه در جلسه پایش پروژه های میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به منظور برنامه ریزی برای تداوم آنها، اظهار داشت: با توجه به اعتبارات موجود، تمرکز سال جاری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بر اتمام پروژه های نیمه تمام خواهد بود.

وی مجموع پروژه های مرمتی میراث فرهنگی و زیرساختی گردشگری استان را ۸۰۷ عنوان اعلام و اضافه کرد: اجرا و تکمیل این تعداد پروژه با همت و تلاش جهادی کارکنان و پیمانکاران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میسر شده و با قدرت ادامه می یابد.

آبدار گفت: طبق هماهنگی های انجام گرفته با مقام های ارشد استانی به صورت همزمان تعداد ۸۰۷ پروژه مرمتی، زیرساخت گردشگری و مطالعاتی در قالب ۱۶۷ پروژه اداره کل و ۱۶۱ پروژه مشارکتی اداره کل با سایر دستگاه های دولتی و نهادها اجرایی می شود.

وی ادامه داد: همچنین تعداد  ۳۷۰ پروژه های مشارکتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بخش خصوصی، ۲۹ پروژه مطالعاتی، پژوهشی و باستان شناسی و ۸۰ پروژه ثبت ملی آثار و حریم ها در راستای توسعه گردشگری استان با محوریت شهرستان ها با نظارت دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی در حال اجراست.

آبدار افزود: در تلاشیم با اولویت بندی صورت گرفته، پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا را تا پایان سال جاری تمام کرده و به مردم استان تقدیم کنیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و یمراث فرهنگی است.

با وجود اینکه آذربایجان شرقی و تبریز از مزیت های نسبی گسترده و تاثیرگذار گردشگری در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تاریخی برخوردار است، اما سهم آن از صنعت گردشگری کشور متناسب با این جایگاه نیست.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.