علیرضا ایمانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهار سال اخیر به طور متوسط هر سال بیش از ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در تبریز کار شده است و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مناطق مختلف این کلان شهر توسعه یافته است. 

وی اظهار کرد: تاکنون در سطح آذربایجان شرقی بیش از ۳۰۰ هزار مورد انشعاب فاضلاب به مردم واگذار شده که این رقم برای تبریز در هر سال بالای ۶۰ هزار فقره انشعاب بوده است. 

وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار فقره انشعاب فاضلاب در کلان شهر تبریز به شهروندان واگذار شده است. 

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تشریح کرد: مجموعه این اقدامات سبب شده است که کلان شهر تبریز بعد از اصفهان در رتبه دوم کلان شهرهای کشور از نظر توسعه شبکه فاضلاب، به عنوان امر گریزناپذیر زندگی شهری، قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: اگر مجموعه شهرداری تبریز در صدور مجوزهای حفاری فاضلاب تسریع کند، می توان در سه چهار سال آینده اجرای شبکه فاضلاب این کلان شهر را تکمیل کرد.

وی یادآوری کرد: هر چند ما برای اجرای شبکه فاضلاب در همه مناطق تبریز می کوشیم، اما در این مدت برای اجرای شبکه در مناطق سخت گذر از نظر فاضلاب مانند «علی سیاهپوش»، «مرزداران»، «خروجی ارم» و «خلیل آباد» تلاش بسیاری کرده ایم به گونه ای که شبکه فاضلاب در «علی سیاهپوش» از عمق ۷ متری زیر زمین عبور می کند.

ایمانلو گفت: جمع آوری فاضلاب از اولویت های آب و فاضلاب آذربایجان شرقی است و به عنوان مثال برای حل مشکل فاضلاب «ایلی سو» در تبریز هم اکنون سه پیمانکار با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مشغول فعالیت هستند؛ این طرح ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم در اسرع وقت آن را به پایان برسانیم. 

وی افزود: سالانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب کلان شهر تبریز هزینه می شود. 

اتمام مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی درباره وضعیت ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز نیز به ایرنا گفت: مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان بود که برای یک میلیون نفر طراحی شده است. 

ایمانلو افزود: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز،  بزرگ ترین تصفیه خانه در حال ساخت ایران است که طرح مشابه آن در تهران به تازگی با ۶۵۰ میلیارد تومان برنده مناقصه داشت. 

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر اعتبارات درخواستی به میزان ۷۰ میلیارد تومان در موعد مقرر تامین و پرداخت شود، تا تیر ماه آینده بخش منابع این تصفیه خانه قابل بهره برداری است.

وی اضافه کرد: اجرای بخش لجن مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز نیز نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که می توان در مراحل بعدی و به شکل مرحله ای عملیاتی کرد.

ایمانلو یادآوری کرد: با بهره برداری از بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز می توان تصفیه کلا شهر تبریز را تصفیه کرد. 

کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز در زمان حاضر یک تصفیه خانه دارد که برای ۶۰۰ هزار نفر طراحی و ساخته شده است.

۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.