به گزارش خبرآنلاین از تبریز، اروجعلی شهودی در خصوص برگزاری  کنگره شعر محرم  اظهار کرد:کنگره  شعر عاشورایی  قبلا در شهر ما به همت اساتید برگزار می شد و امسال نیز برای اولین بار توسط بسیج جوانان  برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد:استقبال از این کنگره بسیار خوب بود و حدود۸۵۰ اثر از طرف شاعران شمال غرب و چهار استان؛ آذربایجان شرقی، اذربایجان غربی،اردبیل، زنجان و سایر استان ها به کنگره ارسال شده  است.
شهودی ابراز کرد: طی فراخوان داده شده تاکید بر این بود که شعر عاشورایی در پیوند با وقایع جهان اسلام سروده شود یعنی شاعر انقلابی وظیفه دارد به موضوعات پیرامون خود و سایر کشور های اسلامی نیز اشاره کند.
مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی  با بیان اینکه اجر معنوی شعر های ایینی به گفته خود ائمه در نزد خداوند متعال محفوظ است، عنوان کرد: جوانان اگر شروع خودرا آیینی قرار دهند مورد عنایت ائمه خواهند بود، بهتر است که سروده های خود را با نام ائمه مزین کنند که این بر تاثیر گذاری شعر آنها نیز می افزاید.
شهودی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: هم موضع و هم موضوع شاعر انقلابی دو شاخصه مهم اوست یعنی موضوع او باید اسلامی باشد و موضع گیری مناسبی نیز دربرابر مسائل مطرح شده در جهان پیرامونش داشته باشد.
وی در ادامه بیان کرد: شعر محرم و آیینی که درخصوص ائمه سروده می شوند در ادبیات ترکی اذربایجانی ما حجم وسیعی از سروده های شاعران را به خود اختصاص داده اند.
مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی اضافه کرد: شعر عاشورایی دایره مخاطب زیادی دارد و خواندن انها در مداحی ها و مجالس نشان از اهمیت این نوع سبک سروده ها در ادبیات ترکی ما و همچنین در زبان فارسی دارد.
شهودی در پایان خاطر نشن کرد:رشد شعر آیینی عاشورایی به برکت انقلاب و نظام اسلامی قابل مقایسه با سایر سبک های آیینی نبوده و حمایت های حکیمانه مقام معظم رهبری از جلسات شعر خوانی تاثیر مهمی در جهت دهی ذهن و شعر شاعران جوان دارد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1268395
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.