به گزارش ایرنا، بنیاد حسین‌اف روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان و ایران تنها دو کشور همسایه نیستند، افزود: روابط دو کشور در همه زمینه‌ها، برادرانه است و دو کشور در روزهای سخت همواره در کنار یکدیگر بوده‌اند.
وی با اشاره به استحکام مناسبات سیاسی تهران و باکو گفت: روابط سیاسی زیربنای روابط اقتصادی است و در سایه اراده سیاسی دو کشور برای توسعه روابط، شاهد علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برای همکاری‌های مشترک هستیم.
سفیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در سال گذشته، سطح مبادلات تجاری ایران و آذربایجان ۷۴ درصد افزایش یافت، افزود: دو کشور در حوزه‌های ترانزیت و حمل‌ و نقل، خودروسازی، بهداشت و درمان، انرژی، کشاورزی، فناوری و علمی و فرهنگی روابط بسیار خوبی دارند و دولت آذربایجان از فعالیت سرمایه‌گذاران ایرانی در این کشور حمایت می‌کند.
حسین‌اف همچنین از همکاری‌های جدی ایران و آذربایجان برای راه‌اندازی خط‌آهن مشترک خبر داد و گفت: دو کشور سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه کرده‌اند و تحقق این موضوع می‌تواند در توسعه روابط دوجانبه و دسترسی به بازارهای بین‌المللی موثر باشد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اراده جدی رؤسای جمهور ایران و آذربایجان برای توسعه روابط در عرصه‌های مختلف، گفت: ارتباطات و صمیمت‌های بین دو کشور تصادفی نیست و ریشه در تاریخ ایران و آذربایجان دارد.
محمدرضا پورمحمدی، با اشاره به اینکه رؤسای جمهور دو کشور در ۶ سال گذشته ۱۲ بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند، افزود: اراده دو کشور برای توسعه روابط در بالاترین سطح خود قرار دارد و ما آمادگی کامل داریم که روابط دوجانبه را در همه عرصه‌ها گسترش دهیم.
وی با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی بین ایران و آذربایجان، گفت: روابط دو کشور در همه عرصه‌ها، دوستانه و برادرانه است و این ارتباطات ریشه در تاریخ و فرهنگ دو کشور دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از قابلیت‌های این استان در حوزه صنایع، معادن، تجارت و کشاورزی، گفت: آذربایجان شرقی به دلیل همجواری با جمهوری آذربایجان، زمینه‌های خوبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه دارد و می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.
وی همچنین ظرفیت ترانزیتی بین ایران و آذربایجان را یادآوری کرد و گفت: توسعه ارتباطات ریلی و جاده‌ای بین دو کشور از طریق آذربایجان شرقی می‌تواند زمینه گسترش ارتباطات را فراهم کند.

۳۰۷۷/۶۱۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.