مرتضی آبدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸ بازتعریفی در حوزه گردشگری بود که با توجه به تبدیل شدن به یک مطالبه عمومی، شاهد تحول این صنعت در استان بودیم و به دنبال آن به تحول زیرساخت ها و معرفی پتانسیل‌های گردشگری این خطه در این دوره نگاه ویژه شد.

آبدار با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۷ شاهد رشد قابل ملاحظه ای در شاخص های گردشگری استان بودیم، افزود: به دنبال معرفی ظرفیت های آذربایجان شرقی در سطح ملی و بین المللی، در ۶ ماه نخست سال جاری شاهد استقبال چشمگیر گردشگران از این استان بودیم، به طوری که در این ایام، آذربایجان شرقی میزبان سه میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و ۲۳۶ هزار گردشگر خارجی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افزایش ورود گردشگران به استان و لزوم افزایش و بهبود زیرساخت های حوزه گردشگری، در ۶ ماه  نخست امسال شاهد بهره برداری از ۳ هتل و هتل آپارتمان و ۲۵ واحد بوم گردی بوده ایم.

آبدار با اشاره به راهکارهای توسعه گردشگری آذربایجان شرقی،اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان همواره در راستای بستر سازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی،  برای ارایه تصویر واقعی و صحیح از استان در جوامع بین الملل می کوشد.

وی ادامه داد: در ششماهه نخست سال جاری ۳۰ مورد جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان به ثبت رسیده است.

آبدار در ادامه با اشاره به میزان پروژه های در حال ساخت و حجم سرمایه گذاری آنها افزود: در حال حاضر ۷۹ پروژه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۳۳۲۹ میلیارد تومان در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در حال اجراست، که برای ۴۴۸۹ نفر اشتغال ایجاد خواهد نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در معرفی جاذبه ها و ظرفیت های مهم گردشگری استان، فعالیت تاسیسات گردشگری نقش بسزایی دارند، ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت تاسیسات گردشگری حرفه ای در توسعه این صنعت، در نیمه نخست سال جاری، ۳۳ مورد مجوز جدید فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان و بوم گردی، صادر شده است.

آبدار با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت خدمات، ارتباط حرفه ای با دریافت کنندگان خدمات گردشگری، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی ذینفعان این حوزه را یکی از راهکارهای مهم در این راستا عنوان کرد و گفت: به دنبال اهمیت حوزه آموزش در توسعه گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی استان در نیمه نخست سال جاری اقدام به برگزاری ۸ دوره آموزشی  برای ۱۸۰۰ نفر کرده است.

آبدار در خاتمه تسهیل روند فعالیت فعالان حوزه گردشگری استان را از اولویت های مهم این اداره کل، عنوان و به میزان تسهیلات پرداخت شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان با معرفی به بانک های عامل پرداخت شده است.

۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.