حجت الاسلام حسن شعبانی روز سه شنبه در جمع فعالین اربعین و موکب داران آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مراسم پیاده روی اربعین، اظهار داشت: شاید چندین سال پیش نمی توانستیم تصور کنیم که پیاده روی اربعین به لحاظ تاثیرگذاری در شرایط اوج امروزی قرار بگیرد که باید از این فرصت بسیار مغتنم برای جهان شیعه به بهترین شکل بهره بردار کرد.

وی عظمت مراسم پیاده روی اربعین حسینی را تنها عنایت امام حسین (ع) دانست و با تاکید بر اینکه باید این تجمع به بهترین نحو معرفی شود، افزود: باید توجه داشت اربعین مایه فخر و مباهات شیعه است.

شعبانی به شکوه میزبانی مردم عراق از زائرین اربعین اشاره کرد و ادامه داد: علاقه مردم کشور عراق به میزبانی از زائرین اربعین حسینی غیر قابل توصیف بوده و این از برکات خون شهدای کربلا است و  باید از این مودت و محبت حاکم بین مردم دو کشور به نحو شایسته ای مواظبت کرد.

وی هرگونه رفتار نادرست در مراسم اربعین را منجر به ایجاد سوژه های رسانه ای برای معاندان و دشمنان اسلام دانست و گفت: این موضوع قابل جبران نخواهد بود و در این برهه تاریخی برداشتن حتی یک قدم کوچک در جلوگیری از بروز انحرافات مایه مباهات است.

شعبانی با اشاره به اینکه هزینه و زحمات صرف شده در اربعین حسینی در صورت غفلت می تواند باز خورد منفی داشته باشد، ادامه داد: در این رابطه انجام فعالیت های سخت افزاری بخشی از کار است و قسمت قابل توجه این فعالیت ها مربوط به پرداخت و توجه به مسائل فرهنگی است.

وی با تاکید بر اهمیت پرداخت به مسائل فرهنگی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین بستر بزرگی برای پرداخت به مسائل فرهنگی است که باید در این خصوص با احتیاط عمل کنیم.

بر اساس آمار منتشر شده امسال افزون بر ۵۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی برای شرکت در آیین معنوی - فرهنگی پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.