جواد رحمتی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از بوستان نیایش در منطقه عشرت آباد مراغه افزود: اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در مناطق حاشیه شهری ضرورتی انکارناپذیر در توسعه امکانات شهری است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و مالی، طرح های عمرانی اجرا شده در مناطق محروم در سال های اخیر مناسب بوده است.

رحمتی اضافه کرد: مشارکت مردمی در اجرای طرح های عمرانی در مناطق محروم و حاشیه شهری زمینه ساز تسهیل و تسریع در روند اجرای آنها خواهد بود و از این رو باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در راستای تسریع در اجرای طرح های عمرانی، تخصیص اعتبارات مورد نیاز در قالب کمیته های تخصصی استان بررسی و برنامه ریزی می شود.

فرماندار مراغه نیز در این مراسم با اشاره به نقش همراهی دستگاه های اجرایی در توسعه اجتماعی گفت: اجرای طرح های بزرگ عمرانی و خدماتی در ماه های اخیر در این شهرستان نشان دهنده عزم جدی دولت برای توسعه و رفع مشکلات مردمی است.

حمید شکری افزود: وضعیت مناسب طرح های بزرگ عمرانی از جمله آزادراه مراغه –هشترود با تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار و بهسازی جاده فعلی مراغه – هشترود در این راستا بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای توسعه تصفیه خانه آب و فاضلاب و شبکه های انتقال آن به زودی با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، طرح های توسعه ای آنها آغاز خواهد شد که زمینه تامین نیازهای دهه های آینده این شهرستان را فراهم خواهد ساخت.

شهردار مراغه نیز با اشاره به اجرای طرح احداث بوستان نیایش در مسیل عشرت آباد گفت: محله عشرت آباد با ۶۰۰ هکتار مساحت و حدود ۴ هزار نفر جمعیت از مناطق محروم و حاشیه شهری مراغه است.

محمدرضا احمدی افزود: در راستای بهسازی این منطقه که در گذشته از وضعیت مناسب بهداشتی برخوردار نبوده و تهدیدی برای سلامت منطقه نبوده؛ اقدامات مناسبی در قالب اجرای طرح بوستان نیایش انجام شده است.

وی ادامه داد: برای این منظور و در راستای توزیع عادلانه امکانات شهری و سیاست های دولت تدبیر و امید در قالب بازآفرینی شهری، طرح بوستان نیایش در منطقه عشرت آباد به عنوان یکی از ۹ محله هدف شهری اجرا می شود.

احمدی با اشاره به اجرای طرح احداث بوستان نیایش در عشرت آباد اضافه کرد: در این طرح که ۱۴ هزار متر مربع مساحت دارد ۲ هزار متر مکعب دیوار سنگی، سه هزار و ۵۰۰ متر جدول گذاری، ۲ هزار متر مربع کف پوش، ۲۵ هزار متر مکعب لجن و خاک برداری، ۴۰ هزار متر مکعب خاکریزی، کاشت ۷۰ هزار اصله نهال و گیاه زینتی و نیز ۱۵ هزار متر مربع اسفالت ریزی انجام شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح که همراه با ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع تملک اراضی بوده، حدود سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و ۶۰۷ کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267206
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.