به گزارش ایرنا، قلی اللهقلی زاده  روز شنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی افزود: مردم مناطق روستایی استان به ویژه هوراند به سبب تداوم خشکسالی و کم آبی دچار مشکلات فراوان شده اند و در بعضی روستاها جوانان به دلیل نبود اشتغال به شهرهای و استان های همجوار مهاجرت می کنند.

وی اظهار داشت: این موضوع باعث مهاجرت بی رویه به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی در آن ها می شود که باید با ایجاد منابع درآمدی جدید در این روستاها از روند مهاجرت های ناخواسته کاست و زمینه و انگیزه لازم برای ماندگاری روستاییان را فراهم کرد.

الله قلی زاده،  با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای سرعت بخشی و ایجاد تحرک در فعالیت های عمرانی روستاها، ادامه داد: افزایش اعتبارات و تسهیلات و شتاب بخشی در اجرای طرح های توسعه روستایی در شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند ضروری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه روستایی و محرومیت زدایی در روستاهای استان، گفت: این بنیاد به عنوان یک سازمان و نهاد جهادی همواره برای محرومیت زدایی و توسعه روستاها تلاش کرده و شاخص های توسعه روستایی در استان بیانگر تاثیر اقدامات انجام شده در این زمینه به ویژه در مناطق محروم است.
حافظ باباپور، افزود: شهرستان های کلیبر، هوراند و خداآفرین از جمله مناطق استان هستند که از ظرفیت های خوب و قابل توجه در توسعه روستایی برخوردارند و باید از این ظرفیت ها و قابلیت ها حتی در زمینه مناطق سیاحتی و گردشگری به دلیل برخورداری آن ها از جنگل،  آب و هوای مناسب بیشتر استفاده کرد.
وی در این جلسه گزارشی از وضعیت پروژه های روستایی این سه شهرستان و عملیات انجام شده با استفاده از طرح قیریارانه ای و آسفالت معابر روستایی، مشکلات مربوط به اسناد شهری و روستایی،  مسکن مهر و دیگر طرح های عمرانی را ارائه کرد.

آذربایجان شرقی دارای بیش از ۳ میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است که در ۶۲ شهر، ۴۴ بخش،  ۱۴۲ دهستان، ۷۶۲ روستای زیر ۲۰ خانوار و یک هزار و ۹۴۴ روستای ۲۰ خانوار و بیشتر ساکن هستند.

۳۰۷۷/۸۰۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.