به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های رزمندگان اسلام و شهداست، افزود: دفاع مقدس دوران عزت و سربلندی کشور بود و عزت و سربلندی امروز ایران در جهان نشات گرفته از این دوران است.

وی با بیان اینکه تحمیل جنگ علیه کشورمان همزمان با اوایل آغازین انقلاب اسلامی ملت را آبدیده تر کرد، اظهار داشت: این نهایت حماقت دشمن بود که با تجاوز بی امان خود تکلیف حراست از انقلاب را برای همیشه به مردم ما یاد داد تا اینکه همیشه در آماده باش باشند و این اقدام دشمن درس عبرتی بود که باید همیشه هوشیار و مقاوم بود تا این انقلاب به صاحب اصلیش امام عصر(عج) تحویل داده شود.

خطیب جمعه بناب با اشاره به ایام محرم و صفر و اینکه هر چه داریم از عاشورا است، گفت: این ایام بهترین فرصت و بهانه است تا در مورد قیام سیدالشهداء(ع) روشنگری و پیرامون قیام آن حضرت بررسی شود تا با عبرت آموزی از عاشورا، عاشورایی حرکت کنیم چراکه تار و پود این انقلاب عاشورایی است.

حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: شناخت نهضت عاشورا بدون شناخت شخصیت، شکوه و جلوه های وجودی و خصوصیات ابی عبدالله(ع) جواب نداده و رهگشا نمی شود و یکی از منابع معتبر و مهم امام حسین شناسی دعای عرفه است.

وی محکوم کردن سکوت مجامع بین المللی به ویژه دولتمردان غربی را در قبال قتل عام مسلمانان در کشورهای بحرین، سوریه و یمن گفت: این وضع نشان می دهد که نفت بیش از جان انسان ها برای غربی ها ارزشمند است و با وجود قتل عام مسلمانان در چندین سال اخیر سکوت محض آن ها را فراگرفته است ولی وقتی به نفت آن ها آسیبی می رسد، صدایشان بلند می شود.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.