محمداسماعیل سعیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،  تاکید کرد: نهادهای فرهنگی باید برای ساخت فیلم و سریال شخصیت‌های دفاع مقدس و فرماندهان آن دوران وارد عرصه شوند.

وی ساخت و پرداخت هنری و ویژه به موضوع دفاع مقدس را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: در این عرصه می توان در حوزه های مختلف سنی و حتی برای خردسالان و نوجوانان نیز در قالب های مختلف همچون کارتون تهیه و تولید کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار فیلم، سریال و کارتون در انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس به نسل های جدید و جوان، یادآوری کرد: آمریکایی‌ها از آنجا که قهرمانانی نامدار در چنین حوزه هایی ندارند، رو به ساخت و انتشار وسیع فیلم‌های تخیلی می‌آورند تا برای خود ابرقهرمان خلق کنند.

سعیدی با بیان اینکه شهدا و تعدادی از قهرمانان دفاع مقدس بسیار مظلوم واقع شده‌اند، اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر ایادی استکبار جوانان زیادی با جان‌ فشانی از خاک وطن دفاع کردند که با گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ، بسیاری از آنان را نتوانسته‌ایم به نحو احسن برای نسل جدید انقلاب معرفی کرده و بشناسانیم.

وی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی افرادی با نگرش‌های مختلف از اقشار متنوع جامع در برابر دشمن تا دندان مسلح متحد شدند و در جامعه‌ امروزی چرایی تشکیل چنین اتحادی با وجود تبلیغات منفی دشمنان باید تحلیل و به نحو مقتضی مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فعالیت دستگاه‌هایی اجرایی در حوزه دفاع مقدس را خواستار شد و گفت: ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دفاع مقدس به قدری گسترده است که با بودجه‌های اندک یک نهاد خاص نمی‌توان از عهده معرفی این دوران پرافتخار برآمد و باید تمامی دستگاه‌ها متولیان این حوزه را حمایت معنوی و مادی کنند.

سعیدی غفلت از ارزش های دفاع مقدس و بی توجهی به قهرمانان آن دوران را موجب خسران در سال های آینده بیان کرد.

۳۰۳۸/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.