به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی برگزاری این رویداد درآذربایجان شرقی را منشا برکت دانست و افزود: باتوجه به رویکرد و اهداف کنگره وباتوجه به نقش استانهای شرکت داده شده در شعر مرثیه ی قطعا شاهد برکات آن خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  تمامی عزاداری های اهل بیت(ع) بر اساس شعر پایه گذاری شده است، ادامه داد: هرچه شعر درحفظ شان و منزلت آنان کوشا باشد و بتواند با بیان جنبه های مختلف زندگانی آل الله باعث ایجادو تقویت فرهنگ دینی شود، همسو با قدرت تاثیر گذاری بیشترموجب اعتلای مجالس اهل بیت (ع) نیز خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در بخش دیگری هم با تاکید بر اینکه جنبه های زیبایی شناسی در عاشورا منوط به کلام است، ابراز کرد: جنبه های زیبایی که در شعر و مقاتل و حتی زیارات من جمله زیارا ناحیه ی مقدسه وارد شده است از اعجاز بیان بهره برده است.
حجت الاسلام حمیدی  گفت: قسم بزرگی از احادیث و روایات در محمل شعرهای صحیح وارد افکار و اذهان عمومی جامعه شده اند، قطعا برای بیان و ارائه ی  زیبایی های محرم شعر بهترین و مناسبترین بستر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آذربایجان و علی الخصوص تبریز تنها به ویژگی دینی عاشورا و محرم و اهلبیت در شعر توجه نداشته است بلکه با درک صحیح شاعران در ادوار مختلف از ظرفیت های شعر،و باالگو برداری از سیره ی اهلبیت توانسته اند شعر را وسیله ای برای بیان ناگفته های اجتماعی جامعه قرار دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز اذعان داشت: در دوره ای که شعرهایی با ژانرها و درونمایه های متفاوت در ایران سروده می شد در آذربایجان و اختصاصا تبریز شعر وقلم شاعران در خدمت اهل بیت(ع) و دین بودو در کنار آن حفظ زبان ترکی دقیقا با همین مراثی و مدایح اتفاق افتاده است که می تواند از برکات خادمی اهل بیت باشد.
حجت الاسلام حمیدی در پایان خاطر نشان کرد: اما آنچه که در برگزاری این برنامه مهم بوده چگونگی نشان دادن و تبلیغ آن قبل و بعد برگزاری است،دست اندرکاران این کنگره باید توجه داشته باشند که مصداق مصرع؛ نشستند و گفتند وبرخاستند نباشند چراکه برگزاری این رویداد حائز اهمیت است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1263939
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.