محمدباقر هنربر، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارهای استانی و تبریز از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شده است و ۱۵ میلیارد ریال نیز از اعتبارهای شهرداری تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی این منطقه برای بازگشت خانواده ها به منازل خود در ۲ مرحله انجام می شود، اظهار داشت: در مرحله اول عملیات لخ گیری و برم بندی توسط بیل مکانیکی به صورت زنجیری جلوی دامنه کوه عینالی و در مرحله دوم نیز همزمان با مرحله اول عملیات خاکبرداری و تراس بندی از بالای این مناطق انجام می شود که این مرحله زمان بر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پس از برگزاری جلسات متعدد مقرر شد تا شهرداری تبریز به عنوان مجری و اداره کل راه و شهرسازی ناظر ایمن سازی این منطقه باشند، گفت: پیمانکار قرار بود کار خود را از روز گذشته آغاز کند که به علت انجام بروکراسی اداری این عملیات از امروز آغاز می شود.

هنربر، ادامه داد: پس از بروز حادثه ریزش کوه در منطقه باغمیشه و بازدید مدیران ارشد استان و اساتید دانشگاهی از این محل، جلسات متعددی برای بررسی مخاطرات لغزش لایه های زمین و زلزله در این منطقه برگزار شد و در این جلسات ۱۲ بند به تصویب رسید.

وی یادآوری کرد: در این جلسات مقرر شد اقدامات لازم در این منطقه در ۲ بخش، ابتدا رفع خطر موقت برای واحدهای مسکونی حدود ۱۰۰ خانوار در معرض خطر، اسکان اضطراری خانواده ها و ایجاد حلقه امنیتی و جلوگیری از رفت و آمد در این منطقه و سپس ایمن سازی منطقه از سوی شرکت های پیمانکار انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اداره کل راه و شهرسازی نیز ملزم شد تا شرکت هایی را که در گذشته در آماده سازی و تفکیک این منطقه فعالیت داشتند، معرفی و با تشکیل جلسه ای با حضور این شرکت ها، مدیریت بحران، فرمانداری و شهرداری آن ها را مجاب به پایداری سازی و ایمن سازی کل منطقه کند.

هنربر، با اشاره به اینکه سایر مناطق دامنه ارتفاعات عینالی مانند خیابان نیروی هوایی، الهیه و ولی امر نیز مشکلات مشابهی مانند باغمیشه دارند، افزود:  در صورت بی دقتی و سهل انگاری خانه های این منطقه ها نیز در معرض خطر هستند.

وی یادآوری کرد: برای خانواده های تخلیه شده از محدوده حادثه ریزش کوه در منطقه باغمیشه، محل اسکان موقت در مدارس و مهمانسراهای آموزش و پرورش و بهزیستی آماده شده است.

وی گفت: تاکنون فقط ۳ خانواده از این اسکان موقت استقبال کرده و بقیه خانواده ها در منازل بستگان خود اسکان یافته اند.

به گزارش ایرنا، سه شنبه هفته گذشته در خیابان ولی امر شهرک باغمیشه تبریز بخشی از کوه به دلیل بارش ها و نرم شدن خاک، ریزش و جاده را مسدود کرد که به دلیل در امان ماندن ساکنان محل و جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی ۱۰۰ خانوار محل منازل خود را تا ایمن کردن دیواره کوه به دستور مقامات مسئول تخلیه کردند.

۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.