سید ابوالفضل ایرانی روز دوشنبه در یادواره شهدای عجب‌شیر به بیان خاطره گویی در مورد جانفشانی های شهدای دوران جنگ تحمیلی پرداخت و افزود: دفاع مقدس مقطعی که نه تنها در تاریخ انقلاب اسلامی، بلکه در تاریخ معاصر ایران بی نظیر و الگویی از ایستادگی و فداکاری یک ملت در دفاع از وطن و تمامیت ارضی خود برای جهانیان است.

وی گفت: کوچه‌هایمان را به نام شهدا کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می‌رسیم، ما آمده‌ایم تا بگوییم که فداکاری‌های شهیدان انقلاب در روح و باطن ما جای دارد و راه آنان هیچ‌وقت فراموش‌ نمی‌شود.

ایرانی با بیان اینکه کسانی که به حذف نام و یاد شهدا از تابلو و سردر کوچه‌ها و خیابان‌ها اقدام می‌کنند، خائن به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: قوه قضائیه باید علیه کسانی که به حذف نام شهدا از معابر و میادین اقدام می‌کنند، به عنوان خائن‌ به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی اعلام جرم کند.

وی تأکید کرد: استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون خون شهداست، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر به نام شهدا مزین می‌شود که راه را فراموش نکنیم که اگر چنین شد، از مسیر منحرف می‌شویم.

وی بر ضرورت تبیین و فرهنگ سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: آنچه امروز باید در جامعه بسط داده شود همین فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت طلبی است چرا که دشمن از روحیه عاشورایی و شهادت طلبی جوانان انقلابی و متعهد ما هراس دارد.

فرمانده سپاه عجب شیر نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: یادواره شهدای آبروی محله با هدف قدردانی و سپاسگزاری از خانواده های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروز برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری اظهار داشت: آنچه امروز دشمن به دنبال آن است کند کردن نوک پیکان حساسیت‌هایی چون ولایت‌مداری، تعهد به آرمان‌های دینی و انقلابی و پایبندی به راه و سیره امام و شهدا است و در این راه با رسوخ در بدنه فکری جامعه سعی در قالب کردن حربه نفوذ خود را دارد.

شهرستان عجب شیر در جریان انقلاب اسلامی ۲۳۰ شهید گلگون کفن و ۴۰۹ نفر جانباز سرافراز تقدیم کرده است.  
۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.