به گزارش ایرنا، بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی، افزود: در همین مدت تعداد پرونده های حقوقی ورودی به دادگستری کل استان نیز افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

وی مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه وجه، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه وجه چک،  اعسار از پرداخت محکوم به، تامین خواسته، طلاق توافقی، الزام به تمکین و مطالبه خسارت را ۱۰ دعاوی نخست و اولویت دار دادگستری آذربایجان شرقی نام برد.

محبوب علیلو با تاکید بر لزوم اراده و عزم همگانی برای کاهش جرایم در استان، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق را ۱۰ جرم اول آذربایجان شرقی در محاکم برشمرد.

وی از کاهش ۴ درصدی ورودی زندانیان استان در۵ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: حدود ۸ درصد ورودی زندانیان آذربایجان شرقی در پنج ماهه اول سال های ۹۷ و ۹۸ مربوط به زندانیان با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر است.

محبوب علیلو ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد ورودی زندانیان استان در ۵ ماهه اول امسال و پارسال را متاهلین تشکیل می دهند.

به گفته وی در ۵ ماهه اول سالجاری ۲۰ درصد ورودی زندانیان آذربایجان شرقی را سارقان و ۱۲درصد را مجرمان موادمخدر و مواد روانگردان تشکیل داده اند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه پس از پیگیری اجرای مصوبات جلسه قبل شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، گزارش هایی از آخرین وضعیت اجرای برنامه نماد توسط اداره کل آموزش و پرورش استان، آخرین وضعیت اجرای طرح پیشگیری از خشونت توسط اداره کل بهزیستی، آخرین وضعیت مراکز مهر خانواده توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ارایه و پیرامون رصد و کنترل تخلفات و جرایم انتخاباتی و راهکارهای پیشگیری از آن ارایه شد.

۳۰۷۷/۳۰۳۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.