به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز شنبه در مراسم تجلیل از اساتید پیشکسوت هنر موسیقی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نخبگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر، ستون خیمه این حوزه هستند، افزود: اهمیت حضور این افراد در این عرصه امری صوری و نمادی نیست بلکه اساسی و راهبردی است.

وی اظهار داشت: ارج گذاشتن به بزرگانی که در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ و هنر متعالی این مرز و بوم  دلسوزانه تلاش می کنند، ضروری بوده و این جلسه نیز با همین رویکرد برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، انقطاع و گسست نسلی را از آسیب‌های حوزه‌ فرهنگ و هنر اعلام کرد و گفت: پیشکسوتان حلقه وصل نسل‌های پیشین با نسل جدید و جوان هستند.

محمدپور، ادامه داد: اگر در حوزه‌ فرهنگ و هنر گسستی بوجود بیاید، این حوزه دچار آسیب می‌شود، زیرا اگر نسل جوان نسبت به تاریخ و تمدن خویش ناآگاه و از افتخارات فرهنگ و تمدن بی‌خبر باشد، نمی‌تواند مسیر آینده را به درستی بپیماید.

وی یادآوری کرد: نسل جوان باید بداند که گذشتگان این مرز و بوم چه تلاش ها کرده و چه افتخاراتی را آفریده‌اند و این افتخارات را چراغ راهی برای رسیدن به قله های افتخار قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همه‌ ما به فرهنگ و هنر کشورمان مدیون هستیم و همه باید در این جریان سیال و پویا اثرگذار باشند.

محمدپور، موسیقی را هنری ارزشمند و ندای درونی انسان دانست که از احساسات زلال هنرمندان این حوزه نشات می‌گیرد و افزود: این هنر در روح و جان انسان‌ها اثر می گذارد و اگر نتوانیم آرمان ها، آرزوها، تاریخ و گذشته خود را با زبان این هنر فاخر و اصیل بیان کنیم موسیقی وارداتی آن را به سمت نابودی سوق خواهد داد.

وی اظهار داشت: مردم طالب آثار فاخر، گران‌سنگ و باکیفیت هستند بنابراین هنرمندان در رشته‌های مختلف باید پاسخگوی ذائقه و خواست مخاطب نیز باشند.

محمدپور با تاکید بر جایگاه ویژه آذربایجان در عرصه‌ فرهنگ و هنر در تمام زمینه ها به ویژه موسیقی، ادامه داد: توسعه و پیشرفت جوامع بدون توسعه فرهنگی و هنری تحقق پیدا نمی کند و این توسعه فرهنگی بر دوش نخبگان و انسان هایی است که چراغ راه بشریت هستند.

در این نشست پیشکسوتان هنر موسیقی به بررسی موسیقی اصیل در استان و راه های بالنده‌تر شدن آن پرداختند.

۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.