حجت الاسلام احمد مطهری اصل روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند، افزود: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی با تاییدات،  حمایت ها و مدیریت کامل روحانیت پیش رفته است و شروع بحث انقلاب تنها به عهده روحانیت و البته تایید و همراهی مردم بوده و دشمنان نام با آگاهی از این موضوع در پی تضعیف انقلاب اسلامی به وسیله حمله به حوزه های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است و خدشه بزرگی به این نظام وارد می شود.

مطهری اصل با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع)  حوزه های علمیه را حفظ کرده و حوزه های علمیه نیز این مکتب را زنده نگه داشته اند، روحانیت را تقویت کننده این مکتب دانست و اظهار داشت: بر همین اساس روحانیت همواره مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

وی محبوب ترین قشر بین مردم را روحانیت دانست و اعلام کرد: این قشر کمترین نفوذ، فساد و خیانت را داشته و البته بیشترین شهید قشری دوران دفاع مقدس از سوی روحانیت بوده است.

مطهری اصل با اشاره به اینکه روحانیت در حفظ دین اسلام متحمل شکنجه ها و زحمات بسیاری شده است، یادآوری کرد: حذف روحانیت از صحنه، مکتب شیعه و دین اسلام را از بین می برد و باید متوجه شد اعتمادی که مردم به روحانیت پیدا کرده اند در طول یک روز و یک سال به وجود نیامده است و این حاصل سده ها ممارست و نزدیکی با مردم بوده است.

 وی گفت: بیش از ۵۰ نفر از شهدای مدافعین حرم از قشر روحانی است و اگر جنگی رخ دهد باز روحانیت است که در خط مقدم حضور خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی علم و تهذیب اخلاق را از مهم ترین اصول حوزه های علمیه برشمرد و گفت: عالم به معنای انباشت علم در مغز نیست، بلکه علم باید عالم را به ادب و اخلاق برساند.

مطهری اصل نسبت به افراط و تفریط های دوران طلبگی هشدار داد و افزود: درس باید مهم ترین اولویت و اصل برای طلاب حوزه علمیه باشد چون بحث های حاشیه ای و افراطی طلبه را دو قطبی می کند.

وی ادامه داد: طلابی که به درس اهمیت داده و درک بیشتری از علم دارند، کمتر دچار انحراف می شوند.

به گزارش ایرنا، در این آیین حجت الاسلام عباس اختیاری به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند معارفه و از خدمات حجت الاسلام باقری قدردانی شد.

۳۰۳۸/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.