سید داود قریشی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: چهارمین دوسالانه ی سراسری عکس نور در آذربایجان شرقی، با هدف ایجاد بستری مناسب برای بروز خلاقیت های هنری، تلاش برای معرفی ارزش ها و آرمان های ایران اسلامی، ارتقاء ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور، تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، استعدادیابی از میان نوجوانان، جوانان و حفظ انسجام هنرمندان عکاس متعهد و نیز تولید آثار فاخر هنر ارزشمند عکاسی، برگزار می شود.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و دبیر چهارمین جشنواره ی دوسالانه ی عکس نور در استان، خاطرنشان کرد: تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی، همواره پر بوده است از هنرمندانی که نام این سرزمین را با زیبایی هنری عجین کرده، و نام بلند آن را در قلب هنر جای داده اند؛ از قلم خوشنویسی استاد میرعلی تبریزی گرفته، تا دوربین های عکاسی استاد جدیدالاسلام. آذربایجان، همواره یکی از نامداران و نام آوران ارزشمند هنر والای عکاسی بوده و در این راستا، از توان هنری و تخصصی اساتید و علاقمندان این رشته، به نیکی بهره برده است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در این خصوص طی دوره های گذشته در استان، از آنها به عنوان معبرگشایی فرهنگی یاد کرده، و از تمامی فعالیت ها و توان های گذاشته شده در این راستا قدردانی کرد.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان، درخصوص موضوع و محورهای این فعالیت دوسالانه گفت: بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت و مصرف از کالای ایرانی، خانواده و آسیب های اجتماعی فرا رو شامل: طلاق، اعتیاد و آسیب های فضای مجازی، نگاهی نو به دفاع عزت آفرین و غیرتمند اقوام مختلف کشور و معرفی قهرمانان و مبارزین انقلابی بومی و محلی، توانمندی ها و شکوه عزت و اقتدار و سازندگی و پیشرفت در چهلمین سال تاسیس و تشکیل بسیج، سالم سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نشاط بخشی، امید آفرینی و تقویت روحیه ی امید در جامعه ی اسلامی، نقش مادران و همسران فداکار در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و تداوم مقاومت و مبارزه با استکبار، موضوعات و محورهای این جشنواره است.

 دبیر چهارمین جشنواره ی دوسالانه ی عکس نور در آذربایجان شرقی گفت: دوسالانه ی امسال در دو بخش: الف. بخش ویژه(برای عکاسان شبکه ی عکس بسیج) و، ب. بخش آزاد(برای عموم عکاسان) برگزار می شود.

وی اعلام کرد: در بخش آزاد، محدودیتی برای شرکت عکاسان استانی وجود نخواهد داشت و عکاسان می بایست آثارشان را در قالب مجموعه ارسال کنند که در این راستا، (۷ تا ۱۲ فریم) قابل پذیرش بوده و تک عکس، در هیچ یک از بخش ها پذیرفته نخواهد شد.

قریشی، ضمن دعوت از عموم علاقمندان و اساتید هنر عکاسی در استان برای حضور باشکوه و هنرمندانه در این جشنواره، ابراز امیدواری کرد: هنرمندان و علاقمندان به رشته ی عکاسی در آذربایجان، همچون دیگر عرصه های فرهنگی، اجتماعی و هنری، در این جشنواره نیز خوش خواهند درخشید تا همواره نام نیکشان در صفحات هنری تاریخ ایران زمین، به یادگار بماند.

وی اعلام کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه ی ثبت نام در جشنواره، تقویم اجرایی آن، شورای سیاست گذاری، هیات انتخاب و داوری آثار، جوایز، امتیازات و آیین نامه ی آن، می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی به نشانی: www.torfehonar.ir اقدام کرده و یا به آدرس بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی واقع در بلوار ۲۹ بهمن تبریز، طبقه دوم مراجعه کنند.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.