علی امیری راد روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه شیمیایی پدافند غیرعامل خداافرین، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و ارتقای پایداری ملی را از جمله اهداف پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل دفاع غیرنظامی درمقابل هرگونه تهدیدات سرمایه ملی، جان انسانها و فضای سایبری است.

وی با اشاره براینکه درچرخه پدافند غیرعامل حفظ سرمایه ها در مقابل تهدیدات بدون جنگ افزاری در اولویت است، گفت: شناسایی و دسته بندی سرمایه های خداآفرین از جمله سرمایه های طبیعی مانند جنگلهای ارسباران و سرمایه های غیرطبیعی مثل سد در اولویت می باشد که در این راستا باید تهدیداتی مثل آتش سوزی شناسایی و همچنین در شناسایی و مصون سازی مخازن و شبکه های آب روستایی و شهری و منابع آب دربخش کشاورزی از لحاظ شیمیایی تمهیدات لازم انجام شود.

 امیری راد درادامه کاهش خطرات و تهدیدات شیمیایی، کاهش آسیب پذیری سرمایه ها و تسهیل مدیریت بحران را سه محور اصلی پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: اهداف قرارگاه پدافند غیرعامل شیمیایی در خداآفرین تبیین تهدیدات شیمیایی، تعیین ساختار و وظایف قرارگاه پدافند شیمیایی و راهبری در جهت سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های مصونیت سازی است .

مسئول برنامه ریزی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: شورای پدافند غیرعامل کشور ۱۱کارگروه فعال از جمله ۳ قرارگاه سایبری، زیستی و شیمیایی دارد که قرارگاه پدافند شیمیایی نیز با ۵ کارگروه شامل کارگروه اطلاع رسانی و مدیریت افکار، کارگروه رصد و پایش و شناسایی تهدید، کارگروه تخصصی امداد و نجات و درمان، کارگروه نظم و امنیت و کارگروه رفع آلودگی فعالیت دارد.

محمودیان با بیان اینکه تهدیدات شیمیایی در نوار مرزی متصور است، گفت: باید در تولیدات و نگهداری سموم کشاورزی و دامی، مراکز صنعتی و موادشیمایی به عنوان تهدیدات دقت شود.

وی همچنین هدف از طراحی ساختار پدافند غیرعامل شیمیایی را مقابله با تهدیدات شیمیایی با وحدت اندیشه و امکانات نام برد و افزود:  قاچاق کالا، صنعت، حمل و نقل، جنگ و حمله شیمیایی بسترهای وقوع تهدیدات است.

مسئول برنامه ریزی پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به اینکه حوزه های پدافند غیرعامل شیمیایی درانرژی، بهداشت، سلامت، کشاورزی و صنعت است، گفت: کشاورزان، منابع دامی، طبیعی و محیط زیست در این حوزه آسیب پذیرند.

/۳۰۷۱/٧۴۶٨

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.