عادل کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروهای امور برق باغمیشه به همراه امور نوسازی این شرکت، بلافاصله بعد از حادثه و به عنوان اولین گروه بعد از آتش نشانی در محل حضور یافتند، افزود: حدود ۴۰۰ متر از شبکه فشار متوسط هوایی با تیر گذاری و تغییر آرایش خط و ایزوله نمودن کانون خطر، ایمن سازی شد تا در صورت احتمال افزایش ریزش کوه، شبکه فشار متوسط حفظ شود.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ متر از خط اصلی شبکه فشار ضعیف نیز جهت ایمن سازی و جلوگیری از خطرات برق گرفتگی و آتش سوزی در کانون خطر، ایزوله شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه خسارات وارده احتمالی به شبکه برق هنوز مشهود نیست، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۲۰۰ متر از شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در زیر آوار ناشی از ریزش کوه مدفون است.

کاظمی افزود: اکیپ های بحران شرکت توزیع نیروی برق تبریز در حالت آماده باش هستند تا در صورت ادامه یافتن حادثه به صورت آنی وارد عمل شوند.

به گزارش ایرنا، روز سه شنبه در خیابان ولی امر شهرک باغمیشه تبریز بخشی از کوه به دلیل بارش ها و نرم شدن شروع به ریزش کرده و جاده را مسدود کرد که به دلیل در امان ماندن ساکنان محل و جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی ۱۰۰ خانوار محل منازل خود را تا ایمن کردن دیواره کوه به دستور مقامات مسئول تخلیه کردند.

شهرک باغمیشه تبریز در منطقه زلزله خیز شمال تبریز و در دامنه ارتفاعات موسوم به «عینالی» در امتداد غربی- شرقی احداث شده است.  

در زمان آغاز احداث این شهرک و شهرهای مجاور آن از قبیل «رشدیه» و «ولی امر» در حدود سه دهه قبل، رسانه ها به کرات با استناد به اظهارات اساتید دانشگاه و مهندسان درباره خطرات احتمالی شهرک سازی در این منطقه واقع شده بر روی گسل میشو - میانه هشدار دادند، اما دلالان زمین و مدیران وقت نهادهای مربوط، بی توجه به امنیت جانی شهروندان و خطرات آتی احتمالی، و برای سودآوری بیشتر، آنچه را در سر داشتند، عملی کردند و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه زلزله خیز ساکن هستند.  

شهرک سازی در این منطقه در سه اخیر در حالی اجرا شده و توسعه یافته که در غرب و جنوب شرق تبریز،  اراضی صاف و هموار گسترده ای وجود دارد که ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت های خدماتی و رفاهی در آنها مستلزم کمترین هزینه است.  

۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.