حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی روز چهارشنبه در همایش آموزشی توجیهی همکاری بین دستگاهی در مشاوره های ازدواج اظهارکرد: متاسفانه در بحث آموزش در جامعه ایران با سیری کاذب مواجه هستیم و عموم فکر می کنند همه چیز را می دانند و نیازی به آموزش ندارند.

وی با اشاره به اینکه غربی ها به صورت کمی به مسائل نگاه می کنند، ابراز داشت: ما در ایران به صورت کیفی صحبت می کنیم و مخاطب بر اساس فضای ذهنی  و روانی خود، آن را تفسیر می کند و این در آموزش ها اختلال ایجاد کرده است.

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: به عنوان مثال به زوجین می گوئیم که به یکدیگر عشق بورزید، اما زن یا مرد براساس روحیه خود، عشق را به گونه دیگری معنا می کنند، باید مفاهیم را به صورت درست تبیین کرده و به صورت کمی عرضه کرد.

وی با بیان اینکه خانواده ها در بسیاری امور می توانند حالت بازدارندگی و آگاهی بخشی برای فرزندان داشته باشند ولی در بحث ازدواج نمی توانند جلوی بحران را بگیرند، گفت: خانواده ها در زمینه ازدواج، آموزش های لازم را ندیده اند و بر این اساس نه تنها جلوی بحران را نمی گیرند بلکه گاهی مساله را در سراشیبی بحران قرار می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمار بالای ۳۰ درصد طلاق جای تعجب ندارد، عنوان کرد: وقتی یک جوان در خیابان و فضای مجازی و دیگر جاهای غیر معمول  به دنبال انتخاب همسر است، نباید از آمار بالای طلاق در کشور تعجب کنیم.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه اگر فرهنگ ملی را در حوزه ازدواج فراموش کنیم، مساله ازدواج بحرانی تر خواهد شد، افزود: ما باید در این قضیه بوم منطقه ای، استانی و شهرستانی را لحاظ کرده و پیرو سبک غربی ها نباشیم.

وی نسبت به فراموشی فرهنگ ملی و بومی در ازدواج هشدار داد و گفت: اگر فرهنگ ملی و بومی را در حوزه ازدواج فراموش کنیم، مساله ازدواج بحرانی‌تر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مربی، مشاور و یا مدرس که دچار مشکل و  آسیب است نباید در مقام مشاور ظاهر شده و انتقال تجربه کند.

۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.