به گزارش ایرنا، رسول موسایی یکشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز تاکید کرد: تغییر کاربری هر متر فضای سبز اقدامی جبران ناپذیر است و نباید در برابر این موضوع بی‌تفاوت بود.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر تلاش شده تا شهر تبریز زیست پذیر شود، اظهار داشت: اولویت اصلی در این زمینه توسعه فضای سبز بوده که در سلامت شهروندان بسیار تاثیرگذار است.

قائم مقام شهردار تبریز احداث ۲۶ بوستان محله ای در دوره مدیریت جدید شهرداری را اقدامی مهم در راستای توسعه فضای سبز شهری دانست و گفت: تبدیل زمین مسکونی به فضای سبز برای شورا و شهرداری تبریز افتخار بزرگی است.

موسایی با بیان اینکه از اقدامات اساسی شهرداری در حوزه فضای سبز انتقال فرهنگ حفاظت از محیط زیست به شهروندان است، ادامه داد: در زمان کنونی  شهروندان در خصوص فضای سبز بسیار حساس شده اند چراکه حفاظت از محیط زیست و فضای سبز تنها از عهده شهرداری خارج است.

وی با اشاره به اینکه اگر باغ شهر تبریز حفظ می شد اکنون شاهد توسعه افقی این شهر در کنار باغات شهر بودیم، یادآوری کرد: از بین رفتن باغات تبریز با تصمیمات کلان رخ داده است.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر برای توسعه زیرساخت ها تلاش شده است، گفت: طرح های زیرساختی نباید تنها پروژه عمرانی و احداث زیرگذر و روگذر باشد.

موسایی، با بیان اینکه وجود ساختمان های مدرن و تاسیسات شهری نشان توسعه یافتگی نیست، افزود: در زمان کنونی توسعه یافتگی پارامترهای مهمی مانند نشاط و سلامت شهروندان را دربر می گیرد.

وی گفت: تمام تاسیسات شهری در شرایطی کارایی دارد که شهروندان سالم و با نشاط باشند.

در این مراسم مسعود برزگر جلالی به عنوان سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز معرفی و از تلاش های علی مدبر مدیرعامل سابق این سازمان قدردانی شد.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.