آیت الله علیرضا اعرافی یکشنبه شب در مراسم سالگرد شهادت آیت الله مدنی در تبریز اظهارکرد: دو میلیون شیعه مستضعف و محروم لبنان که در چهار دهه قبل به عنوان شهروند درجه دو و سه به شمار می‌آمدند، در زمان حاضر به یک پایه بسیار مهم قدرت در عالم اسلام تبدیل شده‌ اند.

وی با بیان اینکه نهاد روحانیت و پایگاه علمی و معنوی حوزه از جایگاه بسیار رفیعی در تاریخ بیش از یکهزار ساله برخوردار است، گفت: خادمان این حوزه در ابعاد مختلف باعث عزت و عظمت اسلام و امت اسلامی شده اند.

آیت الله اعرافی با تاکید براینکه حوزه های علمیه مکتب بی بدیل اخلاقی و فقه اسلامی در طول تاریخ است، افزود: حوزه های علمیه خاستگاه عالمانی چون شهیدان محراب آیت الله مدنی و قاضی طباطبایی و سلسله شهدا در تاریخ ایران و جهان اسلام بود که نقش برجسته آنان برهیچ کس پوشیده نیست.
وی ادامه داد: بررسی تاریخ حوزه های علمیه در مقاطع مختلف نشان می دهد آذربایجان به ویژه تبریز صاحب بسیاری از کرسی های بزرگ حوزه های علمیه بوده و فقیهان و فیلسوفان و عالمان بزرگی از این خطه برخاسته اند که تاثیرگذاری آنها در تاریخ کشورمان بی بدیل است.

وی به نقش این علما در نهضت های مختلف کشورمان به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهیدانی چون آیت الله مدنی پرچم های برافراشته ای هستند که هرکدام مایه افتخار و مباهات جهان اسلام محسوب می شوند.

مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد شهادت دومین شهید محراب شهید آیت الله مدنی در تبریز برگزار شد.

آیت الله سید اسد الله مدنی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در آذرشهر چشم به جهان گشود.
این عالم مجاهد از مبارزان ضد طاغوت بود که پس ازپیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده حضرت امام خمینی در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شد و سرانجام در ۲۰ شهریورماه ۱۳۶۰ در محراب نماز جمعه تبریز به دست منافقی کوردل از نسل خوارج به شهادت رسید.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.