آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز از تدوین چشم انداز 1414 حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این چشم انداز که سال اول خود را سپری می کند در برنامه‌ 5 ساله به هدف مورد نظر می‌رسد .
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد سال تحصیلی گذشته در حوزه های علمیه استان گفت: برگزاری آزمون شفاهی 350 طلبه برای اولین بار در داخل استان، برگزاری درس خارج فقه، راه اندازی مدارس تخصصی فقه و اصول، برگزاری کارگاه تلبس و مراسم عمامه گذاری برای 100 طلبه در سال گذشته و ساماندهی و اعزام 500 نفر از مبلغان و تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام، از جمله اقدامات ارزشمند حوزه های علمیه استان است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به تشکیل کمیته بحران حوزه های علمیه استان برای کمک به سیل زدگان در روزهای نخست امسال افزود: روحانیون استان در قالب نیروهای جهادی به گلستان، لرستان و خوزستان اعزام شده و در  زمینه جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی هم فعالیت کردند.

امام جمعه تبریز، وظیفه استادان حوزه های علمیه را انتقال منش انقلابی و مسئولیت شناسی در کنار درس و بحث حوزوی دانست و اضافه کرد: در دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه، به مسایل علمی و اخلاقی توجه ویژه ای شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حضور طلاب و روحانیون در مسایل اجتماعی و فضای مجازی با شرط رعایت شئون روحانیت را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: حوزه های علمیه ما باید روزی برسد که آمادگی پاسخگویی به 100 درصد نیازها را داشته باشند و حضور در فضای مجازی یکی از این بسترهاست.
در این مراسم، از فصلنامه علمی و تخصصی «رویش» حوزه های علمیه آذربایجان شرقی رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.