بهرام ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یامچی، قطب تولید پسته در شمال غرب کشور است و ضرورت دارد برای جلوگیری از خسارت ناشی از شرایط جوی، سیستم ضد تگرگ در باغ‌های پسته این منطقه تعبیه شود.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی مرند و کشاورزان، سامانه ضد تگرگ جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در چند نقطه از باغات شهر مستقر شود.
بخشدار یامچی با اشاره به کیفیت بالای پسته منطقه یامچی به دلیل شرایط خاص جغرافیایی خاطرنشان کرد: نبود صنایع تکمیلی و مرکز فرآوری پسته، از جمله مشکلات موجود در این حوزه است که موجب شده پسته تولیدی در یامچی با برند و نام های دیگر در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد.
ملکی اضافه کرد: البته با پیگیری های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مقدمات راه‌اندازی مرکز فرآوری پسته در یامچی انجام شده و در آینده صنایع تبدیلی و تکمیلی در این منطقه ایجاد خواهد شد.
وی گفت: راه اندازی مرکز فرآوری پسته در شهرستان باعث می شود باغداران علاوه بر عرضه محصول خود به صورت نوبرانه و تازه خوری، به صورت خشکبار نیز به بازارهای داخلی و خارجی صادر کنند.
وی اعلام کرد: هم اکنون حدود هزار نفر به صورت مستقیم در زمینه تولید پسته در یامچی مشغول به کار هستند که امیدواریم با توسعه باغات، شاهد ایجاد شغل های جدید در این حوزه باشیم.

مجموع اراضی زراعی شهرستان مرند ۹۳ هزار هکتار است که ۴۹ هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم می باشد؛ همچنین میزان سطح باغات شهرستان ۱۲ هزار هکتار است و سال گذشته حدود ۹۰ تن پسته از ۲۹۰ هکتار این شهرستان برداشت شد.

۹۹۱۶/۶۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.