حجت‌الاسلام رسول عبداللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید فریب لبخند دشمن را خورد، اظهار کرد: جهادگران دستگاه دیپلماسی کشور باید با دقت بیشتر در برابر مستکبران و آمریکا واکنش نشان دهند.

وی با بیان اینکه امروز نیز باید در تمام عرصه ها به عاشورا تاسی کنیم، افزود: نباید در مقابل ظالم سر فرود بیاوریم چرا که هر قدر سر فرود بیاوریم ظالم راضی نخواهد شد و تنها راه، ایستادگی هوشمندانه مقابل مستکبران است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اروپایی ها هم نشان دادند که نمی توان به آنها هم اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: اروپاییان در فروش نفت، برجام و سایر تعهدات در کنار ما نبودند و زمینه را برای فشار بیشتر آمریکا فراهم کردند.

وی اظهار کرد: الان تصمیم جدید دولتمردان مان مبنی بر کاهش تعهدات برجامی و عملیاتی شدن گام سوم، امری لازم و سنجیده است.

حجت الاسلام عبداللهی بر آموختن درس شجاعت و ایستادگی از عاشورا تاکید کرد و  گفت: اگر فرض کنیم که با مذاکره کردن با غرب تمام مشکلات حل می شود، سطحی نگریستن به موضوع است.

وی ادامه داد: استفاده از ابزارهایی چون تحریم اقتصادی از سوی مستکبران علیه جبهه حق، تازگی ندارد و ما هیچ گاه عقب نشینی نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به مناسبت های هفته از جمله حادثه ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ اظهار کرد: ماجرای ۱۷ شهریور در ظاهر خسارت به بار آورد اما در باطن نهال انقلاب اسلامی به برکت خون شهدای ۱۷ شهریور آبیاری شد.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدنی با بیان اینکه نهضت انقلاب اسلامی ریشه در نهضت عاشورا دارد، افزود: شهید مدنی معتمد و نماینده امام بود و مدتی از عمر شریف خود را در آذربایجان در سنگر امامت جمعه نورافشانی کرد.

۳۰۷۷/۶۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.