به گزارش ایرنا، مرتضی علیخانی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی شهرداران استان با مدیرکل شعب تخصصی دیوان عدالت اداری و مدیرکل حقوقی سازمان شهرداری ها افزود: بر اساس قوانین مصوب سال های ۵۶ تا ۵۹، در سال ۹۳ تعداد ۸ مصوبه شورای شهر تبریز که مسائل مهمی ماند کسری فضای باز بود در دیوان هدالت اداری ابطال شد اما با تلاش این شهرداری در سال ۹۸ همین موضوعات دوباره در این دیوان تصویب شد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای پیشگیری از وقوع مشکلات حقوقی برای شهرداری ها برنامه ای نداشتیم، اظهار داشت: اگر بتوان در این جلسات حتی در خصوص یک مشکل شهرداری ها راهکار مناسب پیدا کرد این کار به نفع آن ها خواهد شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به قوانین کمیسیون های ماده ۱۰۰، یادآوری کرد: در موضوع حکم تخریب صادر شده، شهرداری ها در برخی موارد با مشکل اجرای حکم مواجه هستند که ضروری است در این خصوص نگاه ویژه ای شود.

علیخانی با تاکید بر مشکل ایجاد شده برای شهرداری ها در حوزه امور قراردادها، ادامه داد: در صورتی که یک قرارداد تیپ به شهرداری ها ابلاغ شود مشکلات ایجاد شده برای شهرداری ها به شدت کاهش می یابد.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.