به گزارش ایرنا، اروجعلی علیزاده عصر روز چهارشنبه در بازدید از روند روکش آسفالت جاده مراغه - هشترود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای روکش آسفالت جاده‌های استان امسال ۲۰۰ هزار تن آسفالت و ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین امسال برای بهسازی و آسفالت آزاد راه تبریز - زنجان به طول ۶۵ کیلومتر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
علیزاده اضافه کرد: عملیات روکش آسفالت جاده های استان از ۱۵ خردادماه آغاز و تا پایان فصل کاری (آبان ماه) به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: تاکنون برای روکش آسفالت ۱۸۰کیلومتر از جاده های استان، ۱۳۵ هزار تن آسفالت و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
علیزاده گفت: محور مراغه - هشترود، فیروزآباد - خلخال، آزادراه تبریز - زنجان، جاده قدیم تبریز - بستان آباد، سرچم - تبریز، صوفیان - مرند، تبریز - آذرشهر - عجبشیر، جاده نوار مرزی، هریس - مهربان - سراب، هریس - مشگین شهر، اهر - کلیبر، هوراند - آبش احمد، جاده های بناب، سراب - اردبیل و گردنه شیبلی از جمله محورهایی هستند که عملیات روکش آسفالت در آن ها در حال اجراست.
وی ادامه داد: همچنین ۱۲۰ کیلومتر از محورهای روستایی استان نیاز به آسفالت ریزی دارد که از این مقدار بیش از ۴۰ کیلومتر تاکنون آسفالت ریزی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد روستاهای شهرستان نیاز به بهسازی و آسفالت دارد که با توافقات صورت گرفته امیدواریم مشکلات راه های روستایی بزودی رفع شود.
حمید شکری افزود: همچنین تعدادی از روستاهای منطقه قورچای مراغه آسفالت نبوده که با هماهنگی های انجام شده با مدیرکل راهداری استان در تلاشیم راه دسترسی این روستاها آسفالت شود.
وی اضافه کرد: همچنین برای بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز راه ها و جاده های شهرستان برنامه ها و توافقات خوبی در نظر گرفته شده که بزودی و با برنامه ریزی های انجام شده عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به روکش آسفالت جاده مراغه - هشترود گفت: برای ادامه روکش آسفالت مراغه هشترود نیاز به اعتبارات بیشتری است که در تلاشیم با حل مشکل اعتبار روکش آسفالت این جاده را به طور کامل به اتمام رسانیم.
شکری افزود: محور مراغه - هشترود با تردد روزانه نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه خودروی سواری و باری از محورهای پر رفت و امد در شمالغرب کشور است.
آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
شهرستان مراغه دارای ۷۵ کیلومتر محور ارتباطی بین شهری و ۹۳۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی و حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/‌۹۸۸۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.