جواد رحمتی روز چهارشنبه در جلسه شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان ملکان، گفت: این اعتبار برای ۹ شهر استان اختصاص یافته که ۲۰۰میلیارد ریال آن در تبریز و ۱۸۰میلیارد ریال دیگر در ۸ شهر دیگر استان هزینه می شود.

وی بر لزوم ایجاد بازارچه محلی در شهرستان ملکان تاکید کرد و افزود: این شهرستان به خاطر موقعیت خاص و تردد زیاد مسافر می تواند در عرضه محصولات تولیدی از این طریق موفق عمل کند.

رحمتی اضافه کرد: تنوع محصولات کشاورزی در این شهرستان به ویژه انگور موقعیت خوبی برای این شهرستان ایجاد کرده تا علاوه بر معرفی محصول انگور این شهرستان به سایر مناطق کشور برای بسیاری از افراد جویای کار نیز فرصت اشتغال ایجاد کند.

فرماندار ملکان نیز از طولانی شدن طرح دفع فاضلاب این شهرستان انتقاد کرد و افزود: بیش از ۱۵سال از احداث این طرح می گذرد که هنوز تنها ۵۰ درصد لوله گذاری شبکه انجام گرفته است.

محمدباقر خانی گفت: اعتبار این طرح نیز خیلی کم است و با رشد قیمت ها و تورم موجب افزایش هزینه ها می شود.

وی افزود:  ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است تا مشکل پساب و فاضلاب منازل مسکونی این شهر حل شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان ملکان، از پروژه‌های در حال احداث مصلای اعظم، مجتمع آبیاری قطره‌ای، جاده لیلان- ملکان، تصفیه‌خانه فاضلاب ملکان و ساختمان شهرداری ملکان بازدید کرد.

طرح بازآفرینی شهری مردا ماه ۹۶ کلید خورد و براساس این طرح سالانه ۱۰ درصد از بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری بازسازی می شود.

در حال حاضر یک هزار محله در ۴۶۵ شهر در سطحی به وسعت ۵۵ هزار و ۱۰۴ هکتار جزو بافت های ناکارآمد شهری است.

کاهش فقر شهری، ارتقای تاب آوری شهری، ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی از اهداف کلان محلی است.

قرار است تا پایان برنامه ششم نیمی از کل محله های هدف طرح بازآفرینی شهری مشتمل بر ۱۳۳۴ محله با پوشش جمعیتی ۹ میلیون نفر با اختصاص سالانه ۲۵هزار میلیارد تومان بازسازی شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1251068
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.