به گزارش ایرنا، جواد کریم‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سوگواره از سلسله برنامه‌های سوگواره ادبی هنری «بغض عاشورایی» حوزه هنری استان است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۳ و ۱۴ شهریور ساعت ۱۸ در محل پیاده راه ارک برگزار می شود.  

وی با بیان اینکه شبیه‌خوانی و تعزیه از ریشه‌دارترین هنرهای نمایشی در کشور است، اظهار داشت: این سوگواره با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، حفظ و صیانت از فرهنگ و مکتب عاشورا به زبان گویای هنر، ترویج شعائر حسینی و بازسازی مصائب شهادت امام حسین(ع) و اسارت اهل بیتش بر اساس مقاتل معتبر برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود.  

 معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: تبیین و ترویج هنر دینی و سوق دادن هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در جهت تولید آثار هنری با مفاهیم عاشورایی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواری است.  

کریم نژاد، ادامه داد: دومین سوگواره بغض صحنه با «دمام زنی» گروه مهاجران جنگ تحمیلی تبریز آغاز و در ادامه با اجرای ۴ مجلس با عناوین توبه حر، امان نامه، ماجرای وهب نصرانی و وداع بین ۲ برادر توسط هیات شبیه خوانان مکتب الزهرا (س) باسمنج و پرده خوانی و نقالی مرشد علی مداحی برگزار می‌شود.  

وی گفت: این سوگواره نمایشی به همت واحد هنرهای نمایش حوزه هنری استان و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و کانون بسیج هنرمندان شهرستان تبریز برگزار می‌شود.  

۳۰۷۷/۸۰۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.