به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان بر عزم جدی مدیریت ارشد استان برای حمایت از تولید و صنعت و رفع مشکلات این قشر تاکید کرد و افزود: آماده حمایت از متقاضیان کاربلد حوزه تولید و صنعت و فعالان این بخش هستیم.
وی اظهار داشت: تسهیلات را به افرادی ارائه می شود که عاشق خدمت به مردم هستند و تسهیلات دریافت شده را به بانک‌ها برمی‌گردانند و کسانی که به فکر سوءاستفاده از منابع مالی بانک‌ها و عدم بازپرداخت آن هستند از این تسهیلات بی بهره خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار حمایت تمام‌قد بانک‌های استان از فعالان واقعی تولید و صنعت شد و گفت: هم اکنون در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم و انتظار می رود بانک‌ها در این شرایط حساس و برای افزایش اشتغال جوانان از فعالان واقعی و کاربلد حوزه تولید و صنعت حمایت کنند.

پورمحمدی، با اظهار رضایت از عملکرد بانک های استان، ادامه داد: متناسب با شاخص‌های استان انتظار می رود عملکرد نظام بانکی نیز روز به روز بهبود یابد.

وی، سیاست‌های پولی و مالی را مهم‌ترین ابزار برای بهبود شرایط اقتصادی دانست و یادآوری کرد: فعالیت بانک‌ها در راستای تحقق این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید بیش از پیش از ظرفیت بانک‌ها و موسسات مالی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بهره‌برداری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران و تشدید تحریم‌ها در بخش‌های مختلف، گفت: باید با تبیین این موضوع به اقشار جامعه برای حرکت به سمت توسعه و اقتدار هرچه بیشتر متحد شویم.

پورمحمدی، با بیان اینکه هدف استکبار جهانی از افزایش تحریم علیه ایران، افزایش نافرمانی‌های مدنی و در نهایت ساقط کردن نظام است، افزود: دشمنان ما فریبکارانه اعلام می‌کنند که مشکلی با نظام حاکم بر ایران ندارند در حالی که عملکرد آنها نشان می‌دهد که ادعایشان کذب محض است.

وی اظهار داشت: دشمنان باید بدانند که تحریم جمهوری اسلامی، اتحاد، همدلی و عزم ما را برای مقاومت و درهم‌ شکستن نقشه‌های شوم آنها افزایش می‌دهد و در سایه همین اتحاد و همدلی و تحت رهنمودهای رهبری نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: کارآفرینان، تولیدکنندگان و بانک‌ها، اصلی‌ترین عوامل موثر در این میدان هستند و به عنوان افسران جنگ اقتصادی نقش بسیار خطیری بر عهده‌ دارند.
پورمحمدی، با اشاره به اینکه مدیران بانک‌های استان باید موضوع افزایش اختیارات بانک‌ها را پیگیری کنند، ادامه داد: بانک‌ها امانتدار مردم هستند و باید برای گردش سپرده‌های آنان در استان تلاش کرده و اجازه انتقال این سرمایه‌ها به خارج از استان را ندهند.

وی همچنین خواستار توجه جدی بخش خصوصی به نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات در راستای افزایش کیفیت تولیدات و تلاش برای افزایش صادرات و حضور درخشان در بازارهای بین المللی شد.

عادل غلامی، سرپرست امور شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد نظام بانکی استان ارائه کرد.

۸۰۲۳/518

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.