موسی خلیل اللهی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی بر پیگیری آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع قره داغ (ارسباران) تاکید و اضافه کرد: این واقعه برای محیط زیست و منایع طبیعی استان حادثه ای تاسف بار بود.

وی از ورود دستگاه قضایی آذربایجان شرقی به موضوع آتش سوزی های اخیر خبر داد و اظهار داشت: باید توجه داشت جنگلی که همیشه در معرض آتش سوزی قرار دارد، باید از حداقل امکانات برای اطفاء حریق برخوردار بوده و زمینه های مقابله با حواث غیرمترقبه در آن فراهم باشد.

خلیل اللهی گفت: در همین رابطه مأموریتی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاون دادستان مرکز استان در امور حقوق عامه برای بررسی علل و عوامل وقوع آتش سوزی محول شده است تا کسانی که در نگهداری، حفاظت و یا اطفاء حریق تخلف و سهل انگاری داشته اند، شناسایی و به دستگاه قضایی استان معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی جنگل های ارسباران و مراتع برخی از روستاهای شهرستان خداآفرین دوشنبه هفته گذشته شروع شد که اطفاء آن چندین روز طول کشید و بنا بر اعلام محیط زیست و ادارات مسئول محلی حدود ۶۳۰ هکتار هکتار از مراتع و جنگل‌های ارسباران در این حریق سوختند.

طبق قانون جامع اطفای حریق تمام دستگاه‌های دولتی اعم از لشکری و کشوری موظف به اطفای حریق هستند و ستادکل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌هایی که ابزارها و امکاناتی در اختیار دارند، در زمان بحران باید وارد شوند.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.